עולם הקולנוע נפרד השבוע מאחת האמניות הגדולות בתחום עיצוב התלבושות. פיליס דלטון, שהייתה אחראית על כמה מהתלבושות המפורסמות ביותר בתולדות הקולנוע, הלכה לעולמה בגיל 99.
דלטון, ילידת בריטניה, הותירה את חותמה על הקולנוע העולמי עם עיצוב הגלימה הלבנה האיקונית של פיטר אוטול ב"לורנס איש ערב" של דייוויד לין. למרות שלא זכתה במועמדות לאוסקר על עבודתה בסרט זה, היא זכתה בשני פרסי אקדמיה על עבודתה ב"דוקטור ז'יוואגו" ו"הנרי החמישי" – הישג נדיר של שתי זכיות בהפרש של 24 שנים.
במהלך הקריירה המפוארת שלה, שנמשכה למעלה מחמישה עשורים, עבדה דלטון על סרטים בלתי נשכחים כמו "אוליבר!", "הנסיכה הקסומה" ושלושה סרטים של קנת בראנה. היא הייתה ידועה בתשומת הלב יוצאת הדופן שלה לפרטים ובהבנה העמוקה של התקופות ההיסטוריות שאותן שחזרה באמצעות התלבושות.
"היא ידעה את חשיבותו של הבוץ במקום הנכון," נכתב עליה, משפט שמתמצת את הגישה המקצועית והמדויקת שלה. דלטון התחילה את דרכה כעוזרת תלבושות בסרט "הנרי החמישי" של לורנס אוליבייה ב-1944, ועבדה עם במאים מהשורה הראשונה כמו אלפרד היצ'קוק ורוב ריינר.
בטקס מחווה של האקדמיה הבריטית לקולנוע (BAFTA) ב-2012, צוין בהומור כי היא הלבישה צבאות שלמים על המסך – "הצבא האדום, הצבא הבריטי, צבא ארה"ב, הקוזקים, הנאצים, האפגנים, אבירי השולחן העגול – פעמיים".
בדרך המעגלית המופלאה של ההיסטוריה, הסרט הראשון שבו עבדה וזה האחרון בקריירה שלה היו שניהם עיבודים ל"הנרי החמישי" – הראשון של אוליבייה והאחרון של בראנה, שעליו זכתה באוסקר.