"אני מרגיש שהתחלתי את הגלגול החדש בחיי", במילים אלה נפתח הראיון של הזמר המצליח עדן חסון, שהחליט באומץ רב לדבר על השנים המורכבות שחווה לפני יציאתו מהארון, ההשפעה הפיזית והנפשית שנולדה בעקבות אותה 'הסתרה' מהחברה חסרת הסובלנות, שהכתיבה לו מהי גבריות, והקהל שעזב והתחלף. הכתבה ששודרה אמש (שלישי) במהדורה המרכזית של חדשות 12 הצליחה להציף סוגיות חשובות הנלוות לאקט היציאה מהארון, רק חבל שהיא הקציבה לחסון כמה דקות בודדות, שלא נתנו לצופים והצופות את האפשרות להתעמק לרגע בנושאים הבוערים האלה.
כזכור, בחודש נובמבר האחרון חסון שיתף כי הוא מנהל מערכת יחסים עם השחקן והרקדן יותם גבריאל, אותו הכיר בפסטיגל לפני כשנתיים. ביום שני האחרון הוציא המוזיקאי את אלבומו "תדר", הכולל 14 שירים חדשים, וביניהם גם את "הפעם זה זה" – השיר שניגן בסרטון שהעלה לרשתות החברתיות, ובו חשף את מערכת היחסים. כמובן שחשיפתו עוררה גל של תגובות תומכות, ובין היתר גם מילים קשות שמהדהדות את חוסר ההתקדמות המוחלט של האקלים הדינוזאורי ששורר כאן.
נזכיר – רק בחודש ינואר האחרון נחשפה פגיעה עמוקה בתקציבי הקהילה הגאה תחת המשרד לשוויון חברתי, הכוללת קיצוץ של למעלה מ-60 אחוזים מתקציבי הפעילות של רכזי הלהט"ב ברשויות המקומיות. פרויקטים עם ארגוני הקהילה הגאה קוצצו בחצי, ותקציבים רבים לא הועברו לארגונים מעל לשנה וחצי. כלומר, מלבד ההד הציבורי שהתעורר וחשף את התקיעות המוחלטת שהחברה הישראלית נמצאת בה – נעשים ברגעים אלה ממש צעדים הממשיכים לפגוע אנושות בקהילה.
"כל הרפרנסים שלי להומו היו דברים שליליים. זה מה שהחברה הכתיבה – רצית להיות עם נשים כי אין לך את הכוח להיות שונה", סיפר חסון. עוד הוסיף: "יש עניין שחושבים שאם מישהו הומו, אז הוא לא מספיק גבר. הוא לא גברי. ואני הכי גבר בעולם – אני לא מרגיש נשי באיזשהו מקום".
מכאן, חסון מתמקד עוד יותר בהבניית הגבריות בתוך המגרש של המוזיקה הים-תיכונית, ומצליח להעלות סוגיה מורכבת וחשובה שכמעט ולא מדוברת. "מישהו כתב שהוא מוכר את הכרטיסים שלו להופעה שלי בגלל שהוא לא מוכן להגיע אחרי שיצאתי מהארון. הייתי בשבילך בכל כך הרבה רגעים בחיים, וככה אתה זורק הכול?", שיתף.
בשלב זה חסון מגלה על הפחד שהניע אותו מלאבד קהל בשל היותו זמר מצליח בסוגה שנמצאת בלב המיינסטרים. אך למרות שהנושא הזה עולה וזוכה להתייחסות מעניינת מצדו, הכתבה מחליטה להפנות את תשומת הלב למוקד נוסף, משאירה את הדלת פתוחה – כאנקדוטה נוספת, ולא משכילה להתעכב עוד רגע על נושא כל כך חשוב ולא מדובר מספיק.
בהמשך, הראיון מתמקד באופן שבו הוריו של הזמר, המנהלים אורח חיים דתי, קיבלו את בשורתו, ומציג תיעוד של בן זוגו של חסון ואביו יושבים זה ליד זה, מחזיקים ידיים וצופים בהתרגשות ביקירם כובש את הבמה.
ברגעים אלה נעלמות המילים שנאמרו בתחילת הראיון, כמו "ארון זה נכות, מתתי מפחד, דיכאון וחרדה". הכתבה חותמת עם תמונת ניצחון, מעוררת רגשית, ועל אף שנדחסה גם היא לכתבה הקצרצרה – לא הותירה אף עין יבשה.