עדכון אחרון: 01.07.2024 | 11:48
מנהל בית החולים שיפא מוחמד אבו סלמיה שוחרר ממעצר הבוקר (שני), יחד עם 54 עצורים נוספים מרצועת עזה.
ההחלטה הובילה לביקורת חריפה במערכת הפוליטית, מימין ומשמאל.
שרים הגיבו לשחרור אבו סלמיה בביקורת בקבוצת הווטסאפ הממשלתית השר בן גביר כתב בקבוצת הווטסאפ הממשלתית. בן גביר: "הגיע הזמן לשלוח את ראש השב"כ הביתה. הוא עושה מה שהוא רוצה, וגלנט איתו על מלא". עמיחי שיקלי: "יואב גלנט, אפשר לקבל הבהרה למה האיש הזה שבבית החולים שלו רצחו לנו חטופים ופעלה מפקדת חמאס משוחרר?" שלמה קרעי: "ישראל צריכה הנהגה בטחונית חדשה, שתהיה מחויבת לרוח וגבורת וגבורת הלוחמים כמו שראש הממשלה מחויב לה".
גם באופוזיציה ביקרו את השחרור. ראש האופוזיציה יאיר לפיד כתב כי "הבלאגן בממשלה בנושא שיחרור מנהל בית החולים שיפא, הוא המשך ישיר להפקרות וחוסר התפקוד של ממשלת ישראל שמוביל לפגיעה בביטחון אזרחי ישראל". יו"ר המחנה הממלכתי גנץ הצטרף לביקורת: "ממשלה שמשחררת את מי שנתן חסות לרוצחי 7 באוקטובר ושסייע להסתיר את חטופינו עשתה תקלה מבצעית, מוסרית ומורלית – וצריכה ללכת הביתה".
מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "ההחלטה על שחרור האסירים באה בעקבות דיונים בבג"ץ, בעתירה נגד החזקת אסירים במתקן המעצר שדה תימן. זהות האסירים המשוחררים נקבעת באופן עצמאי על ידי גורמי הביטחון על פי שיקוליהם המקצועיים. ראש הממשלה הנחה לערוך בירור מידי בנושא".
מלשכת שר הביטחון גלנט נמסר כי הוא לא ידע מראש על ההחלטה.

