גורת אריות נתפסה על ידי שוטרי מחוז המרכז בסמוך לכפר קאסם. מדובר בעוד אירוע שמעסיק את המשטרה בימים האחרונים בעקבות תפיסתם של חיות בר באזורים שונים במדינה, בעיקר בקרב החברה הערבית, ובהמשך לחיות שנתפסו בנגב. בלוד, נתפס קוף נוסף במהלך סוף השבוע. בלשי תחנת כפר קאסם בפעילות יזומה בשטח פתוח סמוך לכפר קאסם, איתרו את גורת האריות, ולתחנת המשטרה בכפר קאסם הוזעקו פקחי רשות הטבע והגנים ומסרו אותה לידם על מנת שתקבל טיפול רפואי הולם. בהמשך תועבר הגורה למקלט מוגן בגן החיות בקרית מוצקין.
כמו כן, בלוד ביצעו בלשי התחנה בשיתוף לוחמי מג"ב מרכז חיפוש בבית בעיר במהלכו איתרו קוף בוגר עם רצועות גדולות והדוקות על הבטן, כשהוא נמצא בתוך מיכל שקטן על מידותיו ומחובר לשרשראות ברזל. ברשות הטבע והגנים מוסיפים כי העבירו את דגימות הדם של הקוף לחו"ל ונעשתה להם בדיקת שחפת, כלבת ומחלות נוספות. חשוב לציין שקופים מוברחים עלולים להיות נשאים של שחפת גם אם לא מראים סימנים המעידים על כך ולסכן בני אדם וקופים אחרים.
"משטרת ישראל ורשות הטבע והגנים מזכירים כי החזקת ערכי טבע מוגנים כגון אריות וקופים בגידול פרטי אסורה ונחשבת עבירה חמורה בשל הפגיעה המשמעותית בבעל החיים הרגיש זאת בגלל צרכי גידול מורכבים ובפרט צרכים חברתיים אותם לא יכול אדם לספק. ברשות הטבע והגנים קוראים לציבור שהיה בקרבת חיות הבר להיבדק מחשש להדבקות במחלות זאונטיות כמו שחפת וכלבת שמסכנות חיי אדם".

