במגזין "אל-מג'לה" הסעודי פרסמו הערב (שבת) את הנוסח המלא של טיוטת העסקה לשחרור החטופים והפסקת המלחמה שהציג אמש בנאומו נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן.
היחס:
- שחרור של 30 אסירים ביטחוניים קטינים ואסירות ביטחוניות על כל חטוף או חטופה שישוחררו, לרבות הנשים והילדים, בהתאם לרשימות של חמאס.
- שחרור של 30 אסירים ביטחוניים מבוגרים וחולים על כל חטוף ישראלי חי שישוחרר – מבוגרים, חולים ופצועים.
- שחרור של 50 אסירות ביטחוניות על כל חיילת ישראלית משוחררת (30 נידונו מאסרי עולם ו-20 גזר דין ממושך), על סמך רשימות שסופקו בידי חמאס.
- ביום ה-7 חמאס יעביר מידע על מספר החטופים הישראלים שישוחרר בשלב הזה.
- ביום ה-22, ישראל תשחרר את כל האסירים הביטחוניים מעסקת שליט שנעצרו אחרי ששוחררו.
- אם מספר החטופים הישראלים לא יגיע ל-33, הם יושלמו עם הגופות מאותן קטגוריות בשלב זה. בתמורה – ישראל תשחרר את כל האסירות הביטחוניות והמחבלים הקטינים שנעצרו ברצועת עזה לאחר 7 באוקטובר.
השלב הראשון – 42 ימים:
- חמאס ישחרר 33 חטופים ישראלים – חיים או מתים, כולל נשים (אזרחיות וחיילות), ילדים מתחת לגיל 19, בנוסף לחיילים, מבוגרים מעל גיל 50, חולים ופצועים – בתמורה למספר מוסכם של אסירים ביטחוניים מבתי הכלא הישראלים.
- הפסקה זמנית של הפעולות הצבאיות ההדדיות של שני הצדדים.
- נסיגת הכוחות הישראליים מזרחה והרחקתם מהאזורים המאוכלסים בכל רחבי רצועת עזה.
- הפסקת האיסוף המודיעיני של צה"ל ברצועה למשך 10 שעות ביום ולמשך 12 שעות בימים של שחרור חטופים.
- ביום ה-3 של השלב הראשון, לאחר שחמאס ישחרר שלושה חטופים – "הכוחות הישראליים ייסוגו לחלוטין מא-רשיד מזרחה לסלאח א-דין, יפרקו לחלוטין את המוצבים הצבאיים באזור זה, ויאפשרו את חזרת העקורים לאזורי מגוריהם, ללא נשק ובחופשיות. תתאפשר כניסת סיוע הומניטרי מרחוב א-רשיד מהיום הראשון ללא דיחוי".
- ביום ה-22 של השלב הראשון, לאחר שחמאס ישחרר מחצית מהחטופים האזרחים החיים, כולל חיילות, "הכוחות הישראליים ייסוגו ממרכז רצועת עזה, במיוחד מנצרים ומכיכר כווית, מזרחית לסלאח א-דין, לאזור סמוך. יפורקו לחלוטין המוצבים הצבאיים. תתאפשר המשך חזרתם של העקורים למקומות מגוריהם בצפון רצועת עזה וחופש התנועה של התושבים יתחדש בכל רחבי הרצועה.
- הסיוע ההומניטרי יוגדל ל-600 משאיות ביום, כולל 50 משאיות דלק, מהן 300 לצפון הרצועה – כולל הדלק הדרוש להפעלה תחנת הכוח. ציוד הדרוש לפינוי הריסות, שיקום והפעלת בתי חולים ומרכזי בריאות ומאפיות בכל רחבי רצועת עזה, וזה יימשך לאורך כל שלבי ההסכם.
- שלב זה מלווה במשא ומתן בין ישראל לחמאס להשגת הפסקת אש קבועה.
- עד ליום ה-16 של השלב הראשון, יחלו דיונים עקיפים בין שני הצדדים בדבר הסכמה על פרטי השלב השני של הסכם זה בכל הנוגע למפתחות.
השלב השני – 42 ימים:
- הכרזה על חזרה לשקט בר-קיימא והפסקת הפעולות הצבאיות וכניסתו לתוקף לפני תחילת שחרור החטופים והמחבלים בין שני הצדדים.
- ישוחררו כל הגברים הישראלים החטופים שנותרו בחיים, אזרחים וחיילים, בתמורה למספר מוסכם של מחבלים המוחזקים בבתי הכלא בישראל.
- נסיגה מוחלטת של הכוחות הישראליים מרצועת עזה.
השלב השלישי – 42 ימים:
- חילופי גופות של החטופים והאסירים הביטחוניים בין שני הצדדים.
- תחילת יישום תוכנית השיקום של רצועת עזה שתימשך 5-3 שנים, בפיקוח מצרים, קטאר והאו"ם, והסרת המצור ברצועת עזה לחלוטין.
עוד בטיוטת ההסכם:
- תתאפשר יציאה של 50 מחבלים פצועים דרך מעבר רפיח לטיפול רפואי.
בטיוטת ההסכם נכתב כי "כל האמצעים" בשלב זה, לרבות הפסקה זמנית של פעולות צבאיות הדדיות, סיוע ומחסה ונסיגת הכוחות, "יימשכו בשלב השני עד שיוכרז על שקט בר-קיימא, דהיינו הפסקת פעולות צבאיות ועוינות".

