עדכון אחרון: 02.03.2025 | 0:32
ישראל הודיעה הערב (שבת) כי היא מאמצת את מתווה שליחו של נשיא ארה"ב, סטיב ויטקוף, להפסקת אש זמנית לתקופת הרמדאן ופסח. לפי המתווה, ביום הראשון ישוחררו מחצית מהחטופים החיים והחללים, ובסופו, אם תושג הסכמה על הפסקת אש קבועה, ישוחררו יתר החטופים החיים והחללים.
לשכת ראש הממשלה הודיעה על אימוץ המתווה לאחר דיון ביטחוני בן ארבע שעות בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו ובהשתתפות שר הביטחון, בכירי מערכת הביטחון וצוות המשא ומתן. עם זאת, חמאס מסרב להצעה.
לפי ההודעה, ויטקוף הציע את המתווה להארכת הפסקת האש לאחר שהתרשם שאין בשלב זה אפשרות לגשר בין עמדות הצדדים לסיום המלחמה, ושדרוש זמן נוסף לשיחות על הפסקת אש קבועה.
בלשכה הוסיפו כי חמאס הפר פעם אחר פעם את ההסכם, ואילו ישראל אינה נמצאת בהפרה. עוד נכתב כי ההסכם מאפשר לישראל לחזור ללחימה לאחר היום ה-42 אם היא מתרשמת שהמשא ומתן אינו אפקטיבי, וכי סעיף זה נתמך במכתב צד של הממשל האמריקאי הקודם וקיבל גם את תמיכתו של ממשל טראמפ.
הלשכה מזכירה כי חמאס עדיין לא אישר את ההצעה: "בשעה שישראל הסכימה למתווה ויטקוף במטרה להשיב את חטופינו, חמאס עד כה דבק בסירובו למתווה זה. אם חמאס ישנה את עמדתו, ישראל תיכנס מיידית למשא ומתן על כלל הפרטים של מתווה ויטקוף".
