בהתאם להנחיית הדרג המדיני, צה”ל יצא הלילה (בין חמישי לשישי) למבצע “עם כלביא”, שמטרתו הסרת האיום הגובר מצד איראן על ישראל – הן בתוכנית הגרעין והן במערך הטילים ארוכי הטווח שלה. גורמים אמריקניים לרויטרס: ארה"ב לא מעורבת בתקיפה.
ישראל תקפה באיראן- מבצע "עם כלביא"\ רשתות ערביות
זמן קצר לאחר תחילת המבצע נשמעו אזעקות ברחבי הארץ, כחלק מהיערכות לאפשרות של ירי טילים לעבר שטח ישראל. בצה”ל מדגישים כי מדובר באפשרות ממשית, והמסבירים בדרכם לאולפנים כדי לעדכן את הציבור.
במערכת הביטחון עוקבים כבר שנים אחר התפתחויות הגרעין באיראן, אך בחודשים האחרונים חל שינוי דרמטי – האיראנים דוהרים לעבר פצצה גרעינית, ובמקרה של קבלת החלטה, הם מסוגלים להגיע תוך ימים ספורים להחזקה של 15 פצצות גרעין.
לפי ההערכות, מדענים איראניים כבר מבצעים ניסויי הרכבה חשאיים באישור גורמים בכירים. בצה”ל מזהירים: “אם לא נפעל כעת – כל יום שעובר נדע פחות, עד שלא נוכל לדעת כלל מה מתרחש שם”.
בנוסף, לאיראן יש כבר היום אלפי טילים בליסטיים – והיא פועלת להכפיל ואף לשלש את כמותם בשנה הקרובה. גם ללא נשק גרעיני, מדובר באיום קיומי על ישראל – וגם מערך זה נמצא כעת תחת מתקפה.
פיצוצים בטהרן עם תקיפת ישראל באזור\\ רשתות ערביות
איום נוסף הוא הפצת נשק ותחמושת לארגוני שלוחים של איראן – חיזבאללה, חמאס, החות’ים ואחרים. לפי צה”ל, בחמאס נמצא שלל המצביע על תכנון לתקיפה רחבה, והמודיעין מצביע על תכנית איראנית מתואמת להפעלת אש מכמה חזיתות – כולל אפשרות לפלישה קרקעית.
לדברי צה”ל, איראן נמצאת במצוקה אסטרטגית ואופרטיבית, אך האיום עדיין ממשי, והכוחות נמצאים בכשירות מבצעית גבוהה. בצה”ל מסכמים: “הגענו לנקודת אל-חזור – אין ברירה אלא לפעול עכשיו. המבצע יצא לדרך הלילה, והוא יתפתח ככל שיידרש”.
הרמטכ”ל מנהל את המערכה מתוך הבור. בצה”ל מדגישים כי ישראל נמצאת במצב שונה, ויש לנהוג באחריות.
בצה”ל מציינים כי פיקוד העורף יקבל התרעה מוקדמת של כ־10 דקות במקרה של ירי טילים לעבר ישראל, ויוכל להעביר אותה לציבור בזמן.
התקיפות שבוצעו הלילה כוונו למרחבים שונים בתוך איראן, וכללו יעדים צבאיים רגישים. בצה”ל קוראים לציבור להישמע להנחיות פיקוד העורף באופן מדויק, ולהיכנס אך ורק למרחבים המוגנים הטובים ביותר – חדרי מדרגות אינם מספקים במקרה זה. “מי שלא נמצא במרחב מוגן טוב, צריך מיד לעבור אליו”, נמסר.
תיעוד מהתקיפה הישראלית באיראן, 13.6.25 \\ רשתות ערביות
הודעת דוברות משרד התחבורה והבטיחות בדרכים: משרד התחבורה מודיע כי המרחב האווירי של מדינת ישראל נסגר להמראות ונחיתות עד להודעה חדשה. מטרת הסגירה למנוע ולצמצם סיכון לנוסעים ולכלי הטיס. נוסעים אשר היו אמורים להמריא היום מנתב״ג מתבקשים להישאר בביתם ולא להגיע לנמל התעופה.
הנוסעים יקבלו הודעה בתקשורת לפחות 6 שעות לפני פתיחת המרחב האווירי מחדש ויתעדכנו על המועד החדש של טיסותיהם באתרים של חברות התעופה ובאתר של רשות שדות התעופה. נוסעים אשר נמצאים בחו״ל וטיסותיהם בוטלו, או לא יצאו, או נחתו בשדות אחרים , מתבקשים לעקוב אחרי ההודעות בתקשורת והחל מפתיחתו מחדש של המרחב האווירי להתעדכן באמצעות האתרים של חברות התעופה על מועד טיסתם החדש.

