"התבטאויות כוזובות": על רקע המאבק נגד מינוייה של יוליה שמאלוב ברקוביץ׳, מנכ"לית חדשות 13 פנתה במכתב לעובדים: "צר לי על התבטאויות כוזבות וטענות שהוצאו מהקשרם שיצרו מצג שווא כלפי. כאלה שאומרים שהם מכירים אותי 'היטב' שוחחו איתי 10 דקות. כאלו שמתארים אותי לא פגשו אותי מעולם ולא מכירים אותי כלל".
"עובדות ועובדי חדשות 13 היקרים", פתחה את המכתב, "נכנסתי לתפקיד ביראת כבוד ובאמונה שלמה שביחד איתכם נעשה ונצליח לפעול לקידום חברת החדשות להיות בית טוב ואיכותי תוך העלאת שיעורי הצפייה, שמירה על חופש הביטוי ופלורליזם תקשורתי הנותן במה לחברה הישראלית על כלל גווניה".
"עם כניסתי לתפקיד, שמחתי לפגוש אנשים מקצוענים ומסורים לעבודתם. אתם הנכס הכי חשוב של חברת החדשות, ואני אדאג לייצר עבורכם מקום עבודה יציב, כי רווחתכם חשובה לי. התמיכה והגיבוי להם אני זוכה בשיחותינו מרגשים אותי ונותנים לי את הכוח להמשיך לדבוק במטרה ולסנן את רעשי הרקע הפוגעים בערוץ ובעובדי חברת החדשות".
שמאלוב-ברקוביץ׳ התייחסי למאבק נגדה: "מדובר ברעש תקשורתי ולא בשום דבר אמיתי, ואין זה המקום לנהלם, לא מעל גבי העיתון או המסך ולא בחילופי מכתבים אלא בשיח מקצועי וכנה מתוך ראיה משותפת שהאינטרס היחידי שלנו הוא הצלחת חברת החדשות".
"אני גאה להיות האישה הראשונה שמכהנת בתפקיד", כתבה. "ורואה בכך שליחות אמיתית לקידום מעמד האישה. בכל שנותיי לאורך כל הקריירה דאגתי להעצים נשים ולמנות נשים בתפקידי מפתח וכל מה שנאמר לגביי בעניין הזה יצא מהקשרו ללא כל הצדקה". נזכיר כי במכתב נגד מינוייה נטען שהביעה עמדות פוגעניות כלפי נשים.
"תמיד הקפדתי שהתקשורת תהיה שומרת הסף של הדמוקרטיה ללא משוא פנים ותמיד באופן מאוזן ומיטבי שמשקף את כלל גווני האוכלוסייה", המשיכה. "האתיקה העיתונאית, חופש הביטוי היו נר לרגלי כך פעלתי וכך אמשיך לפעול. אני מאמינה בעיתונות חופשית, חוקרת ונושכת. על מנת להגביר את אמון הציבור בתקשורת נהיה חברת חדשות אובייקטיבית שמייצגת את כל הקולות בעם".

