כמעט 3 שנים לאחר שצבא רוסיה פלש לארצו, נשיא אוקראינה הבהיר כי חברות בנאט"ו היא תנאי הכרחי כדי לסיים את "השלב החם של המלחמה" • הוא ציין כי ניתן יהיה להגיע להפסקת אש, שבה ינהל משא ומתן על החזרת השטח שנכבש "בדרך דיפלומטית"
N12
| פורסם 30/11/24 08:17
צילום: רויטרס
נשיא אוקראינה רמז לראשונה כי יהיה מוכן לוותר על שטחים אוקראיניים שנכבשו על ידי רוסיה, אם השטח שיישאר בריבונות אוקראינית יהיה "תחת מטריית נאטו". בריאיון שהעניק אמש (שישי) לסקיי ניוז הבריטי, הבהיר זלנסקי כי ניתן יהיה להגיע להפסקת אש, שבה ינהל משא ומתן על החזרת השטח שנכבש "בדרך דיפלומטית".
בראיון לכתב הראשי של סקיי ניוז, סטיוארט רמזי, התבקש הנשיא האוקראיני להגיב לדיווחים בתקשורת לפיהם נשיא ארה"ב הנבחר דונלד טראמפ יציע שאוקראינה תוותר על השטח שנכבש בישי רוסיה – בתמורה להצטרפות קייב לנאט"ו. זלנסקי הבהיר כי חברות בנאט"ו היא תנאי הכרחי כדי לסיים את "השלב החם של המלחמה". לדבריו, על נאט"ו עצמה להכיר בגבולות המוכרים של אוקראינה. לפי המשתמע מדבריו, מדובר בהסכמה לכך שחלקי המדינה שנכבשו יישארו מחוץ להסכם כזה.

