השר יריב לוין פנה היום (חמישי) לבג"ץ בבקשה לעכב את כינוס הוועדה לבחירת שופטים לצורך מינוי נשיא בית המשפט העליון.
פנייתו של השר מגיעה לאחר יממה סוערת בין השניים, אשר התחילה בדרישתו של לוין מהשופט עמית להקפיא את מועמדותו, וזאת בשל טענות כנגדו מצד כמה כלי תקשורת. עמית מצידו, נעמד על רגליו האחרויות וטען כי מתנהל נגדו "מסע הכפשות מאורגן ומתוזמן.
בבקשתו מבג"ץ, מציין השר כי הטענות שעלו נגד השופט יצחק עמית מחייבות בירור יסודי לפני קבלת החלטה. הטענות כוללות, לכאורה, חשד לישיבה בדיון תוך ניגוד עניינים, אי-דיווח על ניגוד העניינים, הימנעות מלדווח על כתב אישום כמתחייב, ועבירה אפשרית על חוק התכנון והבנייה.
לטענת השר, בנסיבות אלה אין זה ראוי להטיל עליו את האחריות לכינוס הוועדה, שכן הדבר עומד בניגוד לחובת נאמנותו לציבור ולצו מצפונו. לוין הדגיש כי המנהל התקין מחייב דחייה של כינוס הוועדה עד לסיום בדיקת כל הטענות והפרסומים הקשורים לשופט עמית.
עוד הוסיף לוין כי גם אם יוחלט שאין לקיים בדיקה מעמיקה, לא ניתן לדון בנושא במועד שנקבע בשל כמות המידע שהתקבל ביממה האחרונה, דבר המחייב הכנה נוספת של מספר ימים לפחות. השר הדגיש את חשיבות הנושא ואת תקדימיותו, וציין כי יש לקיים דיון יסודי בבקשה על רקע ההשלכות המשמעותיות שלה על הליך מינוי נשיא בית המשפט העליון.
העימותים בין השר יריב לוין לבין השופט יצחק עמית החריפו, כאמור, בימים האחרונים, כאשר לוין הביע ביקורת חריפה על התנהלותו של השופט וטען כי הוא פועל בניגוד לעקרונות המנהל התקין. השופט עמית, מצדו, השיב באמירות המגנות את טענותיו של לוין, תוך שהוא מציין כי מדובר בניסיון לערער את אמון הציבור במערכת המשפט.

