חמאס פרסם היום (שבת) סרטון של החטוף יאיר הורן שנראה נפרד מאחיו איתן לפני שחרורו, בעוד איתן נותר בשבי בעזה. בתיעוד נראים האחים מתחבקים, כשאיתן קורא שיפעלו לשחרורו ולשחרור יתר החטופים במסגרת השלב השני. בסרטון מופיע גם שגיא דקל חן, ששוחרר יחד עם יאיר, לצד שני חטופים נוספים שטרם שוחררו ופניהם הושחרו. הסרטון מתפרסם באישור המשפחה.
יאיר הורן, בן 45, שוחרר לאחר 498 ימים בשבי חמאס, לאחר שנחטף מקיבוץ ניר עוז ב-7 באוקטובר. איתן, אחיו הצעיר, נחטף עמו כאשר הגיע לבקרו בביתו בקיבוץ באותה שבת.
מהמשפחה נמסר: ״הלב נקרע מלראות את איתן בסיטואציה הקשה הזאת, בו הוא נפרד מאחיו שיוצא לחופשי והוא נשאר מוחזק בגיהינום החמאס, כבר 512 ימים. רואים בעיניים של איתן את הייאוש ואת הפחד בו הוא נמצא. מאז שיאיר חזר אלינו הוא לא מפסיק לחשוב ולפעול למען איתן וכל אותם החטופים שפגש בשבי ועדיין נמצאים שם. אנחנו דורשים ממקבלי ההחלטות: תסתכלו לאיתן בעיניים. אל תעצרו את ההסכם שהחזיר אלינו כבר עשרות חטופים. נגמר להם הזמן! תחזירו את כולם הביתה, עכשיו, בפעימה אחת״. מלשכת ראש הממשלה נמסר: "ישראל לא תירתע מתעמולת החמאס. נוסיף לפעול ללא לאות להשבת כל חטופינו ולעמידה בכל מטרות המלחמה של ישראל".
בשבוע שעבר הופיע יאיר בכיכר החטופים ושיתף כיצד הוא חווה מחדש דברים פשוטים: "זו הפעם הראשונה שאני עומד כל כך הרבה זמן תחת השמש, לא זכיתי לנשום אוויר זך במשך 498 ימים ובזמן שאנחנו פה נהנים מהשמש, יש חטופים שנלחמים על הנשימה".
בנאומו אמר: "אני פה, עומד מולכם, נכון, אבל 63 עוד לא. יש עוד 63 חטופים במנהרות, ביניהם אחי הקטן איתן הורן. עד שאיתן וכל השאר לא יחזרו, אני לא באמת אהיה פה, אולי הגוף שלי פה, אבל הנשמה לא".
הורן פנה גם ישירות לנשיא ארה"ב: "הנשיא טראמפ, תודה לך שהחזרת אותי ועוד חטופים רבים הביתה. ללא התמיכה שלך, הייתי עדיין בשבי החמאס. אנחנו זקוקים לך כדי שהשלב הבא של ההסכם ייחתם עכשיו! אין לאח שלי ולשאר החטופים זמן!"

