
סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים
10:20
מגמה חיובית באירופה: מדד הדאקס עולה בכ-1%, הפוטסי מתקדם בכ-0.7% והקאק רושם עלייה של כ-0.6%.
בשעה 12:00 שעון ישראל, יפורסם מדד המחירים לצרכן באיחוד האירופי.
9:30
אסיה
לאחר הירידות החדות שנרשמו אתמול, בעיקר על רקע אי־הוודאות מתוכנית המכסים של טראמפ, שצפויה להיחשף מחר, בורסות אסיה רושמות הבוקר עליות: הניקיי מטפס בכ-0.1%, בורסת שנגחאי עולה בכ-0.3%, ההנג סנג מוסיף לערכו כ-0.2% והקוספי מזנק בכ-1.7%.
בעקבות מכסי הרכב בגובה 25% עליהם הודיע טראמפ ביום רביעי האחרון, מניות הרכב היפניות רשמו ירידות בשלושת ימי המסחר שבאו לאחר מכן. בסך הכל, טויוטה נפלה ב-9.4%, ניסאן נפלה בשיעור דומה, ויונדאי איבדה מערכה 11.2%. לפי CNBC, טויוטה צפויה להיפגע הכי קשה מהמכסים, בשל כמות המכירות העצומה שלה בארה"ב.
מניית ענקית הטכנולוגיה שיאומי נפלה במעל 5%, לאחר שנודע על תאונה קטלנית בה היה מעורב אחד מהרכבים החשמליים שלה. ביום שבת האחרון, דווח בסין על תאונה במהלכה סדאן SU7 של שיאומי התנגש בעוצמה במעקה הבטיחות בכביש מהיר והתפוצץ. שלושת הנוסעים ברכב נהרגו.
וול סטריט
אמש (ב') בוול סטריט, בסיום יום מסחר תנודתי, המדדים המובילים ננעלו במגמה מעורבת: הנאסד"ק ירד ב-0.1%, ה-S&P 500 התקדם ב-0.6% והדאו ג'ונס הוסיף לערכו 1%.
על רקע התנודתיות, טראמפ אמר כי הוא מתכנן להתחיל את הטלת מכסי היבוא עם "כל המדינות" ב-2 באפריל, ובלם את הספקולציות כי הוא ימתן את היקף המכסים. "התעריפים שהטיל טראמפ כנראה ימשיכו להניע את הדיון בשוק", ציינו הכלכלנים של מורגן סטנלי. "במידה והתעריפים יהיו נוקשים יותר או פחות מהצפוי, עשויה לסייע רבות בעיצוב המומנטום של השוק בטווח הקרוב".
הבוקר, החוזים העתידיים על וול סטריט נסחרים בירידות קלות: הדאו ג'ונס מאבד מערכו כ-0.3%, כאשר ה-S&P 500 והנאסד"ק יורדים שניהם בכ-0.4%.
בסיכום רבעוני, בניגוד למגמה שנרשמה בשאר המדדים בעולם, מדדי המניות בוול סטריט ננעלו בירידות שערים. ה-S&P 500 השיל מערכו 4.4%, נאסד"ק ירד בכ-10.3% והדאו ג'ונס ירד ב-0.9%.
● הרבעון שבו התחזיות פספסו את שוק ההון, ומה ההיסטוריה מלמדת על ההמשך
מניית מודרנה צללה בקרוב ל-9%, בעקבות התפטרותו של רגולטור החיסונים הבכיר של מנהל המזון והתרופות האמריקני, פיטר מרקס. עזיבתו, שלדבריו התבססה על "אינפורמציה שגויה ושקרים" סביב חיסונים, גרמה לחששות בחברה אם ממשל טראמפ יאשר ויקדם חיסונים קריטיים.
בגולדמן זאקס עדכנו כלפי מטה את התחזיות לתשואת מדד ה-S&P 500, ולהערכתם מדד הדגל האמריקאי יסיים את שנת 2025 בתשואה שלילית. אסטרטג המניות הראשי של הבנק, דיוויד קוסטין, הוריד את מחיר היעד של המדד ל-5,700 נקודות מ-6,200. קוסטין ציין כי "התחזיות כוללות תיקונים כלפי מטה הן לצמיחת הרווח והן להערכות השווי של המדד, המשקפות צמיחה כלכלית חלשה יותר בארה"ב, אי ודאות גבוהה יותר וסיכון גבוה יותר למיתון". התחזית של הבנק עבור המדד היא הנמוכה ביותר מבין גופי ההשקעות הגדולים בוול סטריט.
מנגד, חלק מהאנליסטים אופטימיים לגבי המשך השנה. ג'יימס דמרט, מנהל ההשקעות הראשי של Main Street Research, שמחזיק בגישה שורית במשך תקופה ארוכה, לא מתרגש מהירידות ב-S&P 500 בתקופה האחרונה: "ירידות חדות בשוק שכיחות יחסית במהלך תיקונים, והעובדה שאנו רואים את המגמה השלילית בשבועות האחרונים היא אישור נוסף לכך שאנו נמצאים בתיקון ולא בשוק דובי", כתב דמרט. להערכתו, מחיר היעד של ה-S&P 500 בסוף השנה עומד על 7,050 נקודות – גבוה מהממוצע בוול סטריט, שעומד על 6,607.
תפיסתו השורית של דמרט מבוססת על תחזיות לדה-רגולציה, הפחתת מס חברות והגברת פריון העבודה כתוצאה מפיתוחי הבינה המלאכותית. דמרט מאמין שהשוק נמכר יתר על המידה ויכול להתהפך לכיוון השני: "בחודש פברואר, הבורסה בארה"ב הייתה במצב של קניית יתר והבשלה לתיקון, אבל כעת המטוטלת התנדנדה לכיוון השני, ואנחנו נמכרים יתר על המידה והשוק בשל לעלייה. פעמים רבות, משקיעים פוסלים שוק של מכירת יתר ומפספסים את ההתאוששות", אמר.
גם האסטרטג הראשי של אופנהיימר, ארי ואלד, צופה עתיד חיובי ל-S&P 500: "הירידות האחרונות בשוק מעלות את הסבירות לראלי חזק במהלך חודש אפריל הקרוב. ייתכן כי במהלך 2025, השוק יירד בחדות פעם נוספת, אך הסביבה הנוכחית תומכת בראלי לתוך חודשי הקיץ". ואלד מציין כי "מבחינה היסטורית, המדד השיג תשואה של 1.0% במהלך החודש, אך במקרים בהם הוא התחיל מתחת לממוצע הנע של ה-200 ימים האחרונים, הוא השיג תשואה של 2.5%". כמו כן, ואלד הוריד את המלצתו על הסקטור הטכנולוגי והעלה במקומי את תחומי הפיננסים, השירותים והתעשייה.
שוק החוב האמריקאי
בשוק החוב האמריקאי, נרשמות הבוקר ירידות: האג"ח הממשלתיות לעשר שנים יורדות בכ-5 נקודות בסיס, עם תשואה העומדת על כ-4.19%; האג"ח הממשלתיות לשנתיים יורדות בכ-3 נקודות בסיס, עם תשואה העומדת על כ-3.88%.
שוק הפורקס העולמי
בשוק המט"ח העולמי, הדולר מתחזק מול האירו בכ-0.1% (1.08 דולר), נסחר ביציבות מול הליש"ט (1.29 דולר) ונחלש בכ-0.1% מול הין היפני (149.8 ין).
שוק הקריפטו
הביטקוין עולה כעת בכ-1% ומחירו נע סביב 83 אלף דולר. האת'ריום עולה בכ-2%, ומחירו נע סביב 1,800 דולר.
שוק הסחורות
מחירי הנפט זינקו בכ-3% אתמול, על רקע איומי טראמפ להטיל מכסים על מדינות שייבאו נפט או גז מוונצואלה, מה שעשוי להוריד את היצע הנפט בארה"ב. כמו כן, על רקע המגמה, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ איים להטיל מכסים משניים על רוכשי הנפט הרוסי והזהיר את איראן מפני פעולה צבאית אפשרית אם היא לא תסכים להסכם על תוכנית הגרעין שלה. הבוקר, מחירי הנפט רושמים עליות קלות של עד 0.3%.
הזהב פתח את השבוע בשיא חדש, כשחצה רף של 3,110 דולר לאונקיה, ועקף את השיא הקודם שנקבע רק ביום שישי. הזהב עלה בכ־18% מתחילת השנה, ורשם לפחות 15 שיאים היסטוריים במהלכה. הראלי הונע על־ידי רכישות של בנקים מרכזיים ועלייה בביקוש לנכסים בטוחים בשל הטלטלות בשווקים. עליית המחירים נתמכת על־ידי ביקוש גובר לנכסים בטוחים, על רקע מצב רוח של הימנעות מסיכון בשווקים. הבוקר, מחיר הזהב מוסיף לעלות ועומד על כ-3,170 דולר לאונקיה.
מאקרו
באירופה, יפורסם בצהריים מדד המחירים לצרכן באיחוד האירופי, כמו גם שיעור האבטלה.
בארה"ב, יפורסם בערב מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור, מדד ה-ISM במגזר הייצור וסקר הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בארה"ב באשר למשרות פתוחות ותעסוקה.
המשקיעים מחכים בקוצר רוח לא רק להודעת טראמפ על המכסים, אלא גם לדוח התעסוקה לחודש מרץ, שצפוי להתפרסם ביום שישי. לפי התחזיות, הדוח צפוי להראות כי שוק העבודה בארה"ב הוסיף 135 אלף משרות במהלך החודש – ירידה לעומת 151 אלף משרות שנוספו בפברואר. במקביל, שיעור האבטלה צפוי להישאר יציב ברמה של 4.1%.
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.

