עימותים בין מפגינים למשתתפי טקס הזיכרון הישראלי-פלסטיני פרצו אמש מחוץ לבית הכנסת הרפורמי ברעננה. המהומה עוררה סערה וחברי כנסת מהאופוזיציה גינו את העימותים ותקפו את המפגינים.
פוגרום של ממש התקיים אתמול ברעננה, כשבריוני ימין תקפו באלימות – עם אבנים, מקלות ואגרופים – את ההקרנה שתנועת עומדים ביחד ארגנה לטקס יום הזיכרון ישראלי-פלסטיני של פורום המשפחות השכולות ולוחמים לשלום. בפנים היו ישראלים ופלסטינים שרוצים פיוס, שלום וחיים. בחוץ היו פשיסטים שמקדשים מוות pic.twitter.com/cp5VVc3xOF
— Alon-Lee Green – ألون-لي جرين – אלון-לי גרין 🟣 (@AlonLeeGreen) April 30, 2025
יו״ר הדמוקרטים, אלוף במיל' יאיר גולן, כתב בחשבון ה-X שלו כי "אמש, ביום הזיכרון, בשעה שעם ישראל כולו מתכנס לזכור את נופליו בערב שכולו יגון וכאב, שוחרי שלום הותקפו באלימות מאורגנת. זה לא מקרה חריג. אלה לא עשבים שוטים. האירוע הזה הוא תוצאה ישירה וברורה של הסתה מתמשכת, של הפקרה, של מתן לגיטימציה מלמעלה לאלימות פוליטית. ממשלה שמרסקת את החוק ואת הכבוד ההדדי היא ממשלה שאחראית לאלימות ולדם שיישפך".
"האירוע הזה ממחיש עד כמה עמוק המשבר ועד כמה דחוף התיקון. אני מתחייב לשקם את הערבות ההדדית, להחזיר את הכבוד, לבנות מחדש את הבית המשותף שלנו. מאחל החלמה מלאה לפצועים. ועל המשטרה לעצור מיד את הפורעים ואת המסיתים".
ח"כ נאור שירי (יש עתיד): "ערב יום הזיכרון, היום הקדוש של החברה הישראלית, מפלגת הליכוד מארגנת מסע אלים, תוקפים ומחללים מתפללים בבית כנסת במדינת ישראל. אף לא אחד מהשרים וחברי הכנסת לא פוצה פה, מסע מתוזמר ומתוכנן של אלימות והסתה שלא יודע גבול. הכל זה מלמעלה, גם ההסתה".
העיתונאי והפרשן אבי בניהו כתב: "זה לא יכול להיות. רעננה זו עיר מדהימה. של סבלנות וסובלנות. חיים בה ותיקי הישוב, דורות המשך, דתיים וחילוניים, עולים חדשים מצרפת וארה״ב לצד ותיקים בני הארץ. זו עיר שרבים מבניה נפלו. העיר הזו ושום עיר אחרת לא יכולה להכיל פוגרום בסגנון ליל בדולח מודרני. לא מול הורים שכולים ולא בשום מקרה! אחים הצילו שריפה. עיירתינו בוערת כולה. לעצור את הטירוף. להיות ראויים לנופלים".

