הקבינט הביטחוני אישר הלילה (בין ראשון לשני) את הרחבת פעולת צה"ל ברצועת עזה, זאת לאחר שהתוכניות הוצגו לראש הממשלה בנימין נתניהו ביום שישי האחרון. למרות הביקורת של שרים מהליכוד והציונות הדתית נגד "תוכנית חלקית" ששוב לא תביא לא להכרעת חמאס ולא לעסקת חטופים, היא אושרה בפה אחד. רונן בר נעדר מהדיון ושלח את סגנו.
הקבינט אישר פה אחד את התכניות לגבי המשך המערכה בעזה. השרים הצביעו בעד חלוקת סיוע הומניטרי עתידי ע"י חברות אזרחיות. בן גביר התנגד. אלו חלק מחילופי הדברים שנאמרו בקבינט:
השר בן גביר: "לא מבין למה צריך לתת להם הומניטרי. יש להם מספיק מזון שם. צריך להפציץ את מאגרי המזון של החמאס".
הרמטכ"ל: "הרעיונות האלה מסכנים אותנו".
השר בן גביר: "הרמטכ"ל, אין לנו שום חובה חוקית לספק להם מזון למי שאתה נלחם בו יש מספיק אוכל".
רה"מ לרמטכ"ל: "מותר לשרים לומר דברים בניגוד לדעתם של קצינים".
היועמש"ית העלתה בדיון כי "על פי הדין יש חובה לישראל להכניס סיוע הומניטרי". מזכיר הממשלה השיב: "למען הסדר הטוב, אף שר לא הציע להרעיב אותם. היועמש"ית: לא אמרתי את זה".
בן גביר: "יש שם מספיק אוכל. לא מבין ממתי צריך לתת לכל מי שנלחם נגדנו אוטומטית סיוע. איפה זה בדיוק כתוב בדין הבינלאומי?".
בעקבות ההיערכות להחלטה צה"ל הודיע במוצאי שבת האחרונה כי עשרות אלפי צווי מילואים יישלחו. בצה"ל מבהירים כי מטרות המלחמה – שחרור החטופים ומיטוט שלטון חמאס – כרוכות זו בזו, וכי המבצע הוא הדרגתי ומתוכנן. בצמרת צה"ל משוכנעים כי הפעולה המתוכננת היא הנכונה, ומבהירים כי הארגון עדיין מהווה איום על ישראל.

