קאת'י הוקול החליטה לדחות עד להודעה חדשה את התוכנית שהייתה אמורה לצאת לדרך ב-30 ביוני, במסגרתה נהגי רכבים שייכנסו לרובע העסקים השוקק יצטרכו לשלם בין 15 ל-24 דולר ביום: "זה יכול לפגוע בתקציב של משק בית ממעמד נמוך או אפילו בינוני"
מושלת ניו יורק, קאת'י הוקול, החליטה לעצור עד להודעה חדשה את התוכנית להטלת אגרת גודש של 15 דולר ליום לנהגים שנכנסים למנהטן. ההכרזה של הוקול, שבועות ספורים בלבד לפני כניסתה של התוכנית, היא מכה עבור הכנסות העירייה, שציפתה להכניס מאותן אגרות מיליארדי דולרים שיסייעו לה כדי לשפר את מערך הרכבות התחתיות בעיר, וכן לשפר את איכות הסביבה ולהפוך את איזור העסקים היוקרתי להרבה יותר נקי.
הוקול אמרה כי הגיעה "להחלטה הקשה מכיוון שיישום התוכנית מהווה סיכון גדול מדי ויהיו לה השכלות משמעותיות בשלב זה". היא ציינה גם את ההתאוששות הכלכלית השברירית של ניו יורק מאז מגפת הקורונה, ואת הנטל הכספי שהאגרות יטילו על תושבי המדינה שנאבקים באינפלציה כחלק מהסיבות שגרמו לה "להשהות את התוכנית ללא הגבלת זמן".
עוד אמרה המושלת: "תשלום של 15 דולר ליום אולי לא נראה הרבה למי שיש לו אמצעים, אבל זה יכול לפגוע בתקציב של משק בית ממעמד נמוך או אפילו בינוני. זה יגרום ללחץ אצל אותם אנשים שהופכים את העיר הזו למי שהיא".
התוכנית הייתה אמורה לצאת לדרך ב-30 ביוני, חמש שנים לאחר שנחתמה ע"י המושל לשעבר אנדרו קואומו, ויותר מעשור לאחר שהוצעה בפעם הראשונה. עד להכרזה שלה, הוקול הייתה דווקא מהתומכים הבולטים של התוכנית, ותיארה אותה ככזו שתשנה את כל מערך התעבורה בעיר ותהיה לה השפעה גדולה על מצב האקלים. את הדברים האלה היא אמרה רק לפני שבועיים.
המהפך של המושלת גרר לא מעט ביקורת והעלה שאלות בנוגע לצורה בה המדינה תוכל להתמודד כלכלית עם הצורך לשדרג את התחבורה הציבורית שהייתה אמורה להיות ממומנת, כאמור, באמצעות אותן אגרות גודש.

