משטרת ירושלים עצרה היום (חמישי) את ניסים אלבז, עבריין רכוש מורשע בעל עבר פלילי, לאחר שנחשד כי הטריד מגישת חדשות בכירה בחדשות 12. לאחרונה שוחרר אלבז ממאסר ממושך.
על פי החשדות, אותו מטריד חייג מאות שיחות למוקד החדשות בו היא מועסקת, עקב אחרי המגישה, צילם אותה ברכבה ועוד. למרות מעצרו, שופטת בית המשפט השלום בירושלים דחתה את בקשת המשטרה, והורתה לשחררו למעצר בית בפיקוח מלא והוציאה נגדו צו הרחקה מהכתבת למשך חודשיים.
כאמור, השופטת דחתה את בקשת המשטרה כשהיא מציינת: "התנהגותו מצביעה על אובססיביות ויש בה מסוכנות, אך לא מצאתי שהמשיך לפנות אליה אחרי שהבהירה לו שאינה מעוניינת ולכן ניתן לאיים את המסוכנות בחלופת מעצר". לבסוף, השופטת נעתרה לבקשת המשטרה והורתה על עיכוב ביצוע כדי לאפשר הגשת ערעור.
מדובר במקרה נוסף של איומים על עיתונאים לאחרונה, שהם חלק מהעבודה השוטפת של חברות החדשות. לאחרונה דווח על עלייה במקרים של אלימות ואיומים על עיתונאים, בהם גם איומים על חייה של מגישת החדשות דנה ויס ובני משפחתה. אבטחה הוצמדה למגישה כמו גם לכתבים גיא פלג, יונית לוי ואחרים.
