הסאגה הבלתי נגמרת בדחיות לבחירת הרבנים הראשיים מגיעה היום (שלישי) למהמורה נוספת. הרכב השופטים גרוסקופף, וילנר ושטיין יתכנס בבית המשפט העליון כדי לדון בעתירות נגד שר הדתות וועדת הבחירות לבחירת הרבנים הראשיים.
אחת הסוגיות המרכזיות היא סביב ההתעקשות למנות רבניות כנציגות הרבנים הראשיים. מועצת הרבנות מסרבת בטענה שמחייבים אותם למנות רבניות רפורמיות, דבר הנוגד את ההלכה, ומנגד ארגוני נשים לא מתכוונים לוותר.
כבר בינואר השנה פסק בג"ץ כי נשים יכולות להיות חלק מהגוף הבוחר רבנים, למרות שלא הוסמכו לרבנות. ההחלטה תקבלה ברוב קולות על ידי הנשיא יצחק עמית והשופטת דפנה ברק-ארז, לעומת דעת מיעוט נגד של השופט דוד מינץ. אך המלצת בג"ץ לשקול שילוב נשים לא יושמה. מועצת הרבנות הראשית קבעה כי אסור הלכתית למנות נשים לתפקיד רב.
כאמור היום ידון העליון באיחוד של שלוש עתירות: ארגון עיתים, עמותת רקמן, קידום מעמד האישה, ושל פרופסור אביעד הכהן, אמש הצטרף כמשיב גם הרב איגרה שהתמנה לממלא מקום הרב הראשי, אך הוא מבקש גם להתמודד על התפקיד באופן רשמי ובגלל הדחייה הבלתי נגמרת יתכן ויעבור את הגיל המאפשר לו להעמיד את עצמו לבחירה. הדיון יעסוק במספר סוגיות, מועד הבחירות, זהות הנציגים בגוף הבוחר והמגדר של הנציגים.
נכון לעכשיו המדינה מפרה את החוק ובכך פוגמת בהליך התקין של מינוי הרבנים. אם ימשיכו למשוך את הזמן יגיעו לסיטואציה שגם המועצה תתפזר ואז לא ברור כיצד יתקבלו ההחלטות. כבר היום החוק לא יודע כיצד להתייחס למצב הקיים.

