עולם החיפוש באינטרנט בדרך לשינוי דרמטי? בית המשפט הפדרלי בארה"ב קבע היום (שני) כי גוגל הפרה את החוק האנטי-מונופולי בעסקי החיפוש שלה.
השופט בבית המשפט הפדרלי במחוז קולומביה קבע כי "גוגל היא מונופול, והיא פעלה ככזו כדי לשמר את המונופול שלה".
התביעה, שהוגשה במקור על ידי ממשל טראמפ, טענה כי גוגל השקיעה מיליארדי דולרים בחוזים בלעדיים כדי להבטיח את מעמדה כספקית החיפוש הדומיננטית בעולם בסמארטפונים ובדפדפני אינטרנט.
חוזים אלה, לטענת הממשל בזמנו, מנעו מתחרים פוטנציאליים כמו בינג של מיקרוסופט ו-DuckDuckGo מלהתחרות באופן אפקטיבי.
החלטה זו עשויה לשנות את פני תעשיית החיפוש באינטרנט ולערער את שליטתה רבת השנים של גוגל בשוק זה.

