את כוחות צה"ל שהחלו הלילה (בין שני לשלישי) בפעולה קרקעית "ממוקדת ומתוחמת" בגבול לבנון הוציא לדרך מפקד האוגדה. כך הוא נשמע ברשת הקשר.
"נלחמתם באומץ, התקפיות, קטלניות ונחישות. בפתח השנה החדשה אנחנו יוצאים ראשונים להתקפה למען מציאות חדשה עבור תושבי הצפון. משימתנו, לתקוף את ארגון הטרור חיזבאללה, להשמיד את התשתיות, האמל"ח והמחבלים שלו, להסיר את האיום על תושבי מדינת ישראל ולייצר את התנאים להשבת תושבי הצפון לביתם בביטחון".
לוחמי אוגדה 98 ובהם לוחמי עוצבת הקומנדו, הצנחנים, והשריון של חטיבה 7 נערכו בשבועות האחרונים לפעולה קרקעית בדרום לבנון שהחלה אמש. האוגדה תמרנה ברצועת עזה חודשים ארוכים שבהם צברו הלוחמים מיומנויות וניסיון מבצעי. לאחר ביצוע ההתאמות הנדרשות ללחימה בלבנון, עלו צפונה וכעת נמצאים בתמרון בגזרה הצפונית.
בצה"ל פרסמו תיעוד שבו מפקד יחידת אגוז, סא"ל ע', אישר לראשונה כי צה"ל ביצע פעולות קומנדו חשאיות חוצות גבול בחודשים האחרונים בדרום לבנון: "התחלנו במבצעים יותר בחתימה נמוכה, והיום אנחנו הולכים להיכנס לתמרון יותר משמעותי ולהחזיר את תושבי הצפון בביטחון לבתיהם. זה עניין מהותי, מאז 2006 לא תמרנו בלבנון. אני סומך עליכם, אני גאה בכם וגאה להוביל את היחידה הזו".

