מערכת הביטחון אישרה הבוקר (שבת) כי שני הפיגועים שאירעו אמש בגוש עציון היו מתואמים. באחד הפיגועים רכב התפוצץ בתחנת דלק, ובשני, מחבל חוסל בכרמי צור אחרי שחדר ליישוב במכונית ממולכדת. שלושה ישראלים נפצעו בפיגועים ובהם מח"ט עציון.
כרמי צור | צילום:
google maps
זירת הפיגוע בכרמי צור | צילום:
דובר צה"ל
הפיגוע הראשון בוצע סביב השעה 23:35, אז מחבל הגיע עם מכונית ממולכדת לתחנת דלק בצומת גוש עציון. בשלב מסוים המחבל יצא ממכוניתו וניסה לתקוף את הלוחמים. בתגובה, הלוחמים החלו לירות ובטעות פצעו את מפקד חטיבת עציון במצב קל. המפקד המשיך לפקד על האירוע עד שחוסל המחבל.
בפיגוע השני שבוצע סביב השעה 23:40, מחבל פרץ ברכב ממולכד ליישוב כרמי צור שבחטיבת עציון ופתח בירי. הרכב פרץ את הש"ג של היישוב, ובתגובה חיילי הגמ"ר פתחו באש. סייר הביטחון ביישוב רדף אחרי המחבל, התנגש ברכבו וחיסל אותו, ואז הרכב של המחבל התפוצץ.
עם קבלת הדיווחים על פיגוע, תושבי כרמי צור התבקשו להישאר בבתיהם עד שנשלל החשד להימצאות מחבלים נוספים. בסה"כ שלושה נפצעו, ובהם מח"ט עציון. כוחות ביטחון רבים הגיעו לאזור, ובהם מפקד פיקוד המרכז שגם קיים הערכת מצב ראשונית בשטח.
תושב גוש עציון ששוחח עם N12 אמר השבוע: "אנחנו דורשים ביטחון, לא תחושת ביטחון. שהצבא ייכנס לכל הכפרים וייקח את הנשק, יבצע מעצרים של מחבלים ושל מחבלים פוטנציאליים. אנחנו מבינים שאם זה לא יקרה, מה שקורה בשכם ובג'נין יגיע גם אלינו, עם ירי, עם מטענים ועם כל מה שנלווה לזה".

