צה"ל שחרר 50 עצורים בחזרה לרצועת עזה, ביניהם מנהל בית החולים שיפא, מוחמד אבו סלמיה שנעצר בחודש נובמבר. אבו סלמיה נעצר בעקבות העדויות הרבות שנחשפו לכך שבית החולים תחת ניהולו הישיר שימש כמפקדה של חמאס.
שחרור מנהל ביה"ח עורר סערה בקבוצת הוואטסאפ של הממשלה. השר שיקלי כתב לשר הביטחון גלנט: "אפשר לקבל הבהרה למה האיש הזה שבבית החולים שלו רצחו לנו חטופים ופעלה מפקדת חמאס, שוחרר?".
השר בן גביר כתב בקבוצה: "הגיע הזמן לשלוח את ראש השב"כ הביתה. הוא עושה מה שהוא רוצה וגלנט איתו על מלא. שמים פס על הקבינט והממשלה.
דיווח ערבי: מנהל בית החולים שיפא שוחרר בחזרה לרצועה | רשתות ערביות
כזכור, בחודש נובמבר צה"ל ושב"כ פרסמו כי "ארגון הטרור חמאס ניצל משאבים רבים, ביניהם חשמל, על מנת לתחזק את מערכת המנהור שבנה מתחת לבית החולים. בנוסף, החמאס אחסן אמצעי לחימה רבים בבית החולים ובסביבתו". בהודעה הודגש גם כי לאחר הטבח שביצע חמאס ב-7 באוקטובר השתמש הארגון בבית החולים כמקלט למחבליו ואף העביר לשם חטופים ישראלים שנחטפו ביום הטבח. עוד הזכיר צה"ל כי דו"ח פתולוגי אישר שרצח רב"ט נועה מרציאנו בוצע בשטח בית החולים.
זעם גם בקרב משפחות החטופים: "בזמן שיקירנו מוחזקים בשבי החמאס כבר חודשים ארוכים שיחררה ישראל את רב המרצחים וסייען החמאס מנהל בית החולים שיפא, הוא זה שתחת ניהולו הפך בית החולים לבית מחבלים, הוא זה שהחביא קיני טרור של החמאס כולל אמצעי לחימה ובונקרים, במקום גם נרצחו חטופים ישראלים תחת עיניו הפקוחות.
ההחלטה לשחרר אותו היא אות קלון מוסרית, שימור הקונספציה מלפני שמחת תורה ויריקה בפניהם של משפחות החטופים.
במקום להרע את התנאים שלו ושל יתר מחבלי חמאס ולהשתמש בו כקלף מיקוח ישראל משחררת אותו יחד עם עוד עשרות עזתים "בלתי מעורבים". אנו עדים שוב להחלטות הזויות של שיחרור מחבלים, מרצחים והורדת מנופי לחץ משמעותיים של מדינת ישראל".

