כינוס החירום של מפלגת ש"ס על רקע המשבר הקואליציוני בסוגיית גיוס בחורי הישיבות, הסתיים לאחר כשעה וחצי עם אמירה חד משמעית של היו"ר אריה דרעי, שאמר בישיבה: "לצערי הרב לא נשארה ברירה, אנחנו לא אוהבים את זה אבל אנחנו צריכים לתמוך בפיזור הכנסת".
לדברי דרעי, כפי שנודע ל"ישראל היום": "למרות העובדה שאין אלטרנטיבה בחוץ – אין ברירה אי אפשר להישאר ככה". דרעי האשים את אדשלטיין שלא הגיע לדיאלוג של שני צדדים אלא התעקש אך ורק על עמדתו מבלי לנסות ולקיים שיח עם החרדים. דרעי ביקש מהח"כים שלא לדבר ולהתראיין על הנושא.
בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להיפגש עם יו"ר ועדת חוץ וביטחון ח"כ יולי אדשלטיין בשעה 18:00, בצל המשבר בקואליציה ולאחר שרבנים בכירים הורו לפרוש מהממשלה, על רקע מהלכי ניסוח החוק לגיוס בחורי ישיבות.
בנוסף, בש"ס (שיש לה 11 מנדטים בכנסת הנוכחית) הכריזו על עוצר ריאיונות ולמעשה עוד לא החליטו כיצד לנהוג. יו"ר המפלגה אריה דרעי זימן את השרים והח"כים לישיבה דחופה מחוץ לכנסת, בבית המפלגה, בצל המשבר בקואליציה.
יושב ראש ועדת החוץ והביטחון, יולי אדלשטיין, העביר היום (רביעי) מסר שהוא לא רוצה שמזכיר הממשלה יוסי פוקס יקח חלק בפגישה אתמול על חוק הגיוס עם הנציגים החרדים ולכן פוקס לא השתתף – כך לפי מקורות חרדים שמעורים בשיח.
בסביבת אדלשטיין אומרים לקראת פגישתו עם נתניהו הערב כי אדלשטיין הוא זה שמציל את את הליכוד בעמידתו על כך שחוק הגיוס יהיה אפקטיבי. לדברי מקורב ליו״ר ועדת החוץ והביטחון, "בלי חוק גיוס טוב הליכוד מתרסק. אדלשטיין נותן לנתניהו מכונת הנשמה".
בהכנת הידיעה השתתפו מתי טוכפלד ואמיר אטינגר

