התנועה לאיכות השלטון יצאה היום בהתקפה חריפה נגד החלטת ועדת השרים לחקיקה לאשר את המהלך לפיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה. לטענת הארגון, מדובר ב"שרלטנות חקיקתית במיטבה" שנועדה לייצר "עיר מקלט עבור נבחרי ציבור מושחתים".
בהודעה שפרסמה התנועה נטען כי פיצול התפקיד מתבצע "ללא הגדרה מחודשת של סמכויות היועמ"ש, וללא בחינת ההשלכות על למעלה מ-150 דברי חקיקה המזכירים את הסמכות".
הדיון לאכיפה בררנית בתחום ההדלפות בהשתתפות גלי בהרב מיארה | דוברות הכנסת
"מדובר בחקיקה פרסונלית מובהקת שמטרתה אחת – להחליף את היועמ"שית הנוכחית ולייצר עיר מקלט עבור נבחרי ציבור מושחתים", נכתב בהודעה. "עם זאת, ההשלכות מרחיקות לכת הרבה מעבר למשפט אחד – זה ניסיון לפרק את המארג המשפטי שמבטיח את אכיפת החוק בישראל ואת עצירת השחיתות השלטונית".
התנועה לאיכות השלטון קראה לחברי הכנסת להתנגד למה שהם מכנים "מחטף" ודרשה שכל שינוי מבני במערכת המשפט ייעשה רק לאחר "עבודת מטה מקצועית, שקופה ומעמיקה".
"הציבור בישראל ראוי להליך חקיקה מושכל שמשרת את האינטרס הציבורי, ולא פתרונות אד-הוק שנתפרו למידותיהם של פוליטיקאים מושחתים שמבקשים לחמוק מהדין", סיכמו בארגון.

