בתגובה לסערה על שחרור מנהל בית החולים שיפא מכלא ושחרור האסירים בעקבות חוסר במקומות הכליאה, גורמי ביטחון טוענים היום (שני) בפני "מעריב" כי מנהל בית החולים שיפא לא הוחזק במתקן הכלואים של צה"ל בשדה תימן אלא במתקן הכליאה "דרמה" של שרות בתי הסוהר.
נזכיר, כי זאת לאחר שבלשכת ראש הממשלה הגיבו לנושא כי ההחלטה באה בעקבות דיונים בבג"ץ בעתירה נגד החזקת אסירים במתקן המעצר שדה תימן. "זהות האסירים המשוחררים נקבעת באופן עצמאי ע"י גורמי הביטחון על פי שיקוליהם המקצועיים. ראש הממשלה הנחה לערוך בירור מידי בנושא", נכתב.
מנהל שיפא שוחרר לעזה ואז התחילה המבוכה בקבוצת הוואטספ
עוד במערכת הביטחון טוענים ל"מעריב" כי שרות בתי הסוהר והמשרד לביטחון לאומי לא נערכו לטפל בכמות מעל 4200 עצורים מאז תחילת המלחמה, והמחסור במקומות כליאה פוגעת ביכולת המבצעית של הצבא והשב"כ. "כבר זמן מה כי המשרד לביטחון לאומי בראשותו של השר בן גביר גוררים רגלים זמן רב בכל נושא מציאת פתרון כליאה לאסירים בטחונים", לדבריהם. "המחסור במקומות כליאה מוכר והועלה לכל הדרגים. דיווחנו כי אנחנו נמנעים מלבצע מעצרים ואנחנו מבצעים תיעדוף באחזקת עצורים", אמרו הגורמים.
בתוך כך, ליאל קייזר מכאן חדשות פרסמה היום מכתב שמוכיח, לטענתה, כי השרים הכירו את המחסור מקומות כליאה למחבלים. לפי הדיווח, מדובר במכתב שהעביר שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בחודש מרץ לרה"מ, בו הודיע על התנגדותו לקיצוץ בתקציב משרדי הממשלה על מנת לפתור את הבעיה, וכתב כי "למשרדי הביטחון וביטחון לאומי יש יכולת תקציבית לשאת זאת ממקורותיהם".
מי שמאמין לשרים שלא הכירו את המחסור במקומות כליאה למחבלים מוזמן לקרוא את המכתב של שר האוצר ממרץ שבו הוא מודיע שמתנגד לקיצוץ לטובת העניין כי ״משרדי הביטחון והביטחון הלאומי קיבלו תוספות תקציב כדי לתת מענה״.
בניגוד לעמדתו הממשלה אישרה קיצוץ בשירותים שכולנו מקבלים כדי שלא יחסר מקום https://t.co/ZoCe6HyLzO pic.twitter.com/L9ayRaUPUA
— Liel Kyzer || ליאל קייזר (@lielkyzer) July 1, 2024
העיתונאי בן כספית כתב ברשת ה-X כי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר – היה צריך לעזוב את הכל ולפתור את הבעיה. "בסוף, יש רק כתובת אחת. איתמר בן-גביר. הא, ותו לא. הוא השר האחראי", כתב. "הכתובת על הקיר מהיום הראשון. אין מקומות כליאה. צריך היה לעזוב הכל ולפתור את זה. אבל בן-גביר העדיף להמשיך לתפקד כאפסנאי שמחלק נשקים לכל דורש, במקום לעשות את מה שהוא צריך לעשות על פי תפקידו", המשיך.
בסוף, יש רק כתובת אחת.
איתמר בן-גביר.
הא, ותו לא.
הוא השר האחראי. הכתובת על הקיר מהיום הראשון. אין מקומות כליאה. צריך היה לעזוב הכל ולפתור את זה. אבל בן-גביר העדיף להמשיך לתפקד כאפסנאי שמחלק נשקים לכל דורש, במקום לעשות את מה שהוא צריך לעשות על פי תפקידו. https://t.co/9vly01Cibr
— Ben Caspit בן כספית (@BenCaspit) July 1, 2024
נזכיר, כי כבר בחודש שעבר פורסם ב"מעריב" כי צה״ל ושב״כ מנהלים ״כלכלת מעצרים״ מאחר והמשרד לביטחון הלאומי לא נערך להיקף הלחימה של מלחמת ״חרבות ברזל״, מתקני הכליאה של שב״ס מלאים עד אפס מקום ובצה״ל ובשב״כ גובר התסכול.
בתוך כך, קבוצת הוואטסאפ של הממשלה סערה היום בעקבות שחרורו של מחמד אבו סלמיה, מנהל בית החולים "שיפא" בעזה, שנעצר בנובמבר האחרון. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כתב בזעם: "הגיע הזמן לשלוח את ראש השב"כ הביתה, הוא עושה מה שהוא רוצה. שחרור מנהל בית החולים 'שיפא' בעזה יחד עם עוד עשרות מחבלים הוא הפקרות ביטחונית. הגיע הזמן שראש הממשלה יעצור את גלנט ואת ראש השב"כ מלנהל מדיניות עצמאית מנוגדת לעמדת הקבינט והממשלה".

