צילום:
ספורט 5
עמוק לכיס. ישראל זכתה היום (חמישי) במדלייה ראשונה באולימפיאדת פריז 2024, מה שהוביל להון שייכנס לכיסה של המדליסטית הטרייה ענבר לניר. הנבחרת אחת המדינות שמעניקות את הכמויות הגבוהות ביותר למדליסטיים אולימפיים. ענבר לניר הבטיחה 750 אלף ש"ח לכל הפחות אחרי שהבטיחה גמר אולימפי, בזמן שפיטר פלצ'יק קיבל חצי מיליון שקל על הזכייה במדליית ארד.
הסכומים:
מדליית זהב – 271 אלף דולר (כמיליון ש"ח)
מדליית כסף – 216 אלף דולר (כ-750 אלף ש"ח)
מדליית ארד – 135 אלף דולר (כחצי מיליון ש"ח)
מדובר בעלייה משמעותית בהשוואה לסכומים מטוקיו, בה מדליסטית הזהב לינוי אשרם קיבלה חצי מיליון ש"ח. אם הייתה זוכה במדליית כסף הייתה מקבל 400 אלף ש"ח, ומדליסטית הארד אבישג סמברג קיבלה 250 אלף ש"ח.
זה מציב את ישראל במקום הרביעי ברשימת הסכומים, כאשר הראשונה היא הונג קונג (768 אלף דולר לזוכה בזהב, 192 לארד), השנייה היא סינגפור (745 אלף דולר לזוכה בזהב) והשלישית היא אינדונזיה (300 אלף לזוכה בזהב).

