ממצאי הדוח של הסוכנות הבין-לאומית לאנרגייה אטומית חושפים היום (שבת) כי איראן העשירה עוד 133.8 ק"ג אורניום לרמה של 60%, וכעת מאגר האורניום המועשר שלה בדרגה זו עומד על 408.6 ק"ג. לפי בכיר בסוכנות האנרגייה האטומית, נדרשים 42 ק"ג אורניום מועשר ל-60% כדי לייצר פצצה גרעינית.
משמעות הדבר הוא שאיראן מחזיקה כיום באורניום מועשר לדרגה גבוהה בכמות שמספיקה לייצר כמעט 10 פצצות. בשונה ממצבה לפני מספר חודשים, שהייתה לה כמות שבעזרתה ניתן לייצר שש פצצות. בנוסף, איראן מחזיקה גם ב-274.5 ק"ג של אורניום מועשר לדרגה של 20% (כמות שמספיקה ליותר משתי פצצות נוספות). דוח הסוכנות לאנרגייה אטומית הצביע גם על כך שאיראן קיימה פעילות גרעינית בשלושה אתרים לא מוכרזים. בשלושת מקומות אלה, יש עדויות לפעילות גרעינית לא מוכרת של איראן בתחילת שנות ה-2000.
לשכת ראש הממשלה פרסמה בתגובה לממצאי הדוח: "נורת אזהרה ברורה – איראן נחושה לחלוטין להשלים את תוכנית הנשק הגרעיני שלה. הדוח מחזק את מה שישראל טוענת כבר שנים – תוכנית הגרעין של איראן אינה למטרות שלום. רמות העשרה כאלה קיימות רק במדינה ששואפת באופן פעיל להגיע לנשק גרעיני. על הקהילה הבין-לאומית לפעול כעת כדי לעצור את איראן".


