שעות לאחר שבעזה הפיצו הבוקר (שלישי) תיעוד של עבודות תשתית שנעשות על קו חשמל לקראת חיבור לרשת של חברת החשמל, מסמך ישראלי שהגיע לידי N12 מראה כי את ההוראה נתן שר הביטחון גלנט – לטובת הפעלת מתקן התפלה ברצועת עזה: "צורך הומניטרי בסיסי".
נציין כי לא מדובר בחיבור של רצועת עזה לחשמל ישראלי, אלא מתקן התפלה אחד שמספק מים במרחב פינוי אוכלוסייה. לדברי גלנט, מדובר בצורך שייתן "מענה על הצרכים ההומניטריים הבסיסיים". במסמך שתוכננו והגיע לידינו, נכתב כי "שר הביטחון מבקש להנחות את חברת החשמל בנושא ולמצות את התהליך באמצעות מתאם פעולות הממשלה בשטחים".
העבודות בעזה, הבוקר
הצורך בהפעלת המתקן עלה בעקבות צורך למי שתייה נקיים בעזה ובעקבות חשש כבד בישראל מפני התפרצות של מגפות ומחלות ברצועת עזה – שעלולות לפגוע ולסכן גם את מדינת ישראל ולוחמי צה"ל בעזה. נציין כי הפעולה התבצעה בהתאם למדיניות שנקבעה לבצע צעדים הומניטריים לקראת החלטת בית הדין בהאג.
למרות שעל ההחלטה חתום שר הביטחון, ולמרות שכאמור מדובר במדיניות ישראלית – המהלך הביא לביקורת חריפה בתוך הממשלה. "שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ', אמר: נפלנו על הראש לגמרי.
במו ידינו אנחנו משקמים את עזה. לפני פירוז. ובעיקר את בתי החולים, כלומר מרכזי הטרור. אדוני ראש ממשלה, עצור את האיוולת הזו. הפעם אי אפשר יהיה לומר שלא ידענו כמו עם שחרור מנהל מפקדת הטרור בשיפא אתמול".
מנגד, שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן, שבין היתר מופקד על חברת החשמל, גיבה את ההחלטה. בראיון לעופר חדד הוא הסביר כי "הייתה פנייה מצד המל"ל ושר הביטחון לחיבור חשמל למתקן התפלה באזור של פליטים כדי למנוע מגפה".
ח"כ אביגדור ליברמן תקף גם הוא את המהלך – וקשר אותו למחדל שחרור מנהל בית החולים שיפא: "ממשלת האיוולת. אחרי שחרור המחבל הבכיר, ד״ר מנגלה, מנהל בית החולים שיפא, הממשלה ממשיכה באותו הכיוון. עבודות התשתית בעזה לקראת החיבור הצפוי לחשמל ישראלי, זו איוולת גדולה עוד יותר. ההחלטה שחייבת להתקבל עוד היום היא ניתוק מוחלט בין ישראל לרצועת עזה. לא חשמל, לא מים, לא דלקים ולא סחורות, ניתוק מוחלט".

