אוסטדו ממשיכה להיות מנוע הצמיחה העיקרי של טבע והתרופה הבולטת שלה, עם צמיחה שנתית של 67% במכירות. ירידה בעלויות הריבית צמצמה את ההפסד הרבעוני ל-139 מיליון דולר, מול מינוס 220 מיליון דולר לפני שנה. המניה מזנקת עם פתיחת המסחר בוול סטריט ב-12%
טבע פותחת את 2024 עם דוח פושר שמתנדנד סביב התחזיות, אך המניה מזנקת בפתיחת המסחר בוול סטריט ב-12% אחרי פרסום הדוחות – ומשלימה עלייה של יותר מ-45% מתחילת השנה. בסיכום הרבעון הראשון רשמה חברת התרופות הכנסות של 3.8 מיליארד דולר – צמיחה של 5% ביחס לרבעון המקביל ומעט מעל ציפיות האנליסטים.
בה בעת, הרווח המתואם עמד על 48 סנט למניה, מעט מתחת לציפיות בשוק. לפי כללי החשבונאות המלאים (GAAP) רשמה טבע הפסד רבעוני של 12 סנט למניה.
בטבע חוזרים על התחזית השנתית ומפרסמים במקביל תוצאות חיוביות באחד משלבי הניסויים הקליניים המתקדמים בתרופת האולנזפין לטיפול בסכיזופרניה.
"טבע התחילה את 2024 בצורה טובה עם גידול של 5% בהכנסות במונחי מטבע מקומי. אנחנו מאיצים את קצב הצמיחה ומאשררים את התחזית השנתית", אמר עם פרסום הדוחות ריצ'רד פרנסיס, מנכ"ל טבע.
אף שטבע הצליחה לשפר את שיעור הרווחיות הגולמית מ-43.2% ל-46.4% מתוך ההכנסות, בזכות שינוי בתמהיל המוצרים והתייעלות, ההפסד התפעולי המתואם זינק ל-218 מיליון דולר, מול הפסד של 13 מיליון דולר לפני שנה. העמקת ההפסד נובעת מעלייה בהוצאות שיווק ומכירות מצד אחד ומצד שני המשך תהליך הפחתת מוניטין והוצאה של 13 מיליון דולר בגין ארגון מחדש בחברה.
כחלק מאסטרטגיית החזרה לצמיחה הגדילה טבע את הוצאות השיווק ב-11% ל-600 מיליון דולר, כאשר עיקר המאמץ התמקד בתרופות המקור אוסטדו וUZEDY החדשה שהצטרפה לסל באחרונה.

