עדכון אחרון: 31.10.2024 | 9:34
רפאל וללה גולייב, כבני 32, תושבי לוד, נעצרו בפעילות של שב"כ, יאחב"ל ויחידת הסייבר להב 433 במשטרת ישראל, לאחר שביצעו משימות מטעם תשתית איראנית המגייסת ישראלים יוצאי מדינות הקווקז בישראל.
בחקירתם בשב"כ ובמשטרה עלה כי את רפאל גולייב גייס אלשאן (אלחאן) אגייב, בן 56, ממוצא אזרי, הפועל מטעם גורמים איראנים. גולייב ביצע משימות מעקב אחר אתרים ביטחוניים בישראל, בהם מטה המוסד, וכן איסוף מודיעין אחר אשת אקדמיה העובדת במכון למחקרי ביטחון INSS, שאותה סימנו האיראנים לפגיעה פיזית. גולייב התבקש לאתר אדם שישמש מתנקש עבור המפעיל האיראני. גולייב ביצע חלק מהמשימות בסיוע אישתו ללה.
פרקליטות מחוז מרכז תגיש היום (חמישי) כתב אישום חמור נגד השניים.
בשבועות האחרונים נעצרו ישראלים בחשד לריגול עבור איראן. לפי החשדות, איראן גייסה אזרחים ישראלים, הפעילה אותם לצילום ותיעוד של בסיסי צה"ל ומתקני תשתית, ושילמה להם מאות אלפי דולרים.
אלוף במיל' תמיר הימן, ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי INSS: "אין זה מפתיע שאנשי המכון למחקרי ביטחון לאומי מהווים מטרה לאיראן ולשלוחיה. אף שהמכון הוא מכון מחקר עצמאי, ואינו חלק ממערכת הביטחון, הוא מהווה מכון המחקר הביטחוני המוביל בישראל וככזה, איראן מבקשת לפגוע באנשיו. אנו בקשר רציף עם הגורמים הרלוונטיים ומתנהלים בהתאם להנחיות גורמי הביטחון".

