שבוע לאחר שריפות הענק, אש מתפשטת ביער אשתאול סמוך למסילת ציון: "מאיימת להתפשט לאזורים מיושבים". בכבאות הכריזו על פקודת "לפיד אדום" – רמת הכוננות הגבוהה ביותר – והמשטרה מפנה את תושבי לטרון ונווה שלום מבתיהם. עשרות צוותים ומטוסים הוזנקו, חפ"ק הוקם וכבישים נסגרו לתנועה