מאג'ד עבד אל-עזיז, הנציג הקבוע של הליגה הערבית באו"ם, חשף את פרטי התוכנית הערבית לשיקום רצועת עזה, שנועדה להתמודד עם הצעתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפנות את התושבים מהרצועה. בראיון ל"אל-ערביה", הסביר עבד אל-עזיז כי התוכנית מורכבת משלושה שלבים, וכי מצרים שותפה בהכנתה.
לדבריו, התוכנית מוערכת בכ-53 מיליארד דולר, כאשר השלב הראשון, שיעלה כ-20 מיליארד דולר, יתמקד בהתאוששות שתכלול פינוי הריסות ובניית מגורים זמניים. הוא הדגיש כי התוכנית, שנדונה בפסגה הלא רשמית של מנהיגים ערביים בריאד, כוללת הבטחות למנוע הרס עתידי של מה שיוקם מחדש.
עבד אל-עזיז ציין כי מדינות מערביות ישתתפו אף הן במאמצי השיקום של הרצועה. הוא הדגיש כי רק הרשות הפלסטינית צריכה לשלוט בעזה, והוסיף: "חייבים לתקן את הבית הפלסטיני הפנימי". עוד הוסיף כי "יש להגיע להבנה בין חמאס לרשות הפלסטינית" וכי "עלינו להבטיח שהפיגוע ב-7 באוקטובר לא יקרה שוב".
מנהיגים ערבים צפויים להתכנס בקהיר ב-4 במרץ לפסגת חירום, במסגרתה צפויה להיקבע "מפת דרכים" לפתרון המשבר בעזה. בשבוע שעבר, התקיימה פסגה ערבית לא רשמית בריאד, בה דנו המנהיגים בתוכנית לשיקום עזה.
בפסגה השתתפו יורש העצר הסעודי, הנסיך מוחמד בן סלמאן, נשיא איחוד האמירויות, השייח' מוחמד בן זאיד אל נהיאן, אמיר כווית, השייח' משעל אל-אחמד, אמיר קטאר, השייח' תמים בן חמד אל ת'אני, נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, ומלך ירדן עבדאללה השני.

