ההצבעה המתקרבת על חוק הרווחים הכלואים שצפויה להיערך היום (שלישי) מביאה את הקואליציה לרגע מבחן נוסף. לפי שעה, החוק צפוי ליפול שכן הקואליציה לא מצליחה לגייס רוב להעביר את החוק.
אחרי האיום של מפלגת עוצמה יהודית בעניין הדחת היועמ"שית ואיום שלושת הח"כים מאגודת ישראל (יהדות התורה) על רקע אי ההסכמות בעניין מתווה הגיוס – לקואליציה נותרו רק 59 חברי כנסת אך מכיוון שראש הממשלה בנימין נתניהו מאושפז בבית החולים – המספר יורד ל-58 בלבד.
באופוזיציה ישנם 52 חברי כנסת לכן מספיק שרק 6 חברי עוצמה יהודית ואגודת ישראל יצביעו נגד החוק למנוע רוב ולהפיל את החוק של הקואליציה.
בתוך כך, באופן חריג גם ח"כ בועז ביסמוט מהליכוד נקרא להגיע לכנסת למרות שהוא יושב שבעה על אימו שנפטרה בשבוע שעבר, זאת על רקע החלטת האופוזיציה לא לאפשר קיזוזים כפי שהוחלט אתמול.
עם זאת, אם כל ששת חברי עוצמה יהודית ושלושת אגודת ישראל יתנגדו, ההגעה של ביסמוט לא תעזור לקואליציה. כזכור, האיומים מצד חברי אגודת ישראל (יהדות התורה), הח"כים אייכלר, פורוש וטסלר, מגיעים על רקע המשבר הקואליציוני סביב מתווה חוק הגיוס.
מיסוי הרווחים הכלואים שעומד להצבעה מהווה צעד אחד בניסיון של משרד האוצר להקטין את הגירעון בתקציב. מדובר בחוק שנוי במחלוקת, שגרר התנגדות רבה מצד המגזר העסקי והחברות שעתידות – לפי החוק המתוכנן – לשלם מיסים בשיעור גבוה יותר החל מינואר הקרוב.
רווחים כלואים הם רווחים של חברה או עסק פרטיים שאינם מחולקים כדיווידנד לבעלי המניות, אלא נשארים בתוך החברה לצורך מימון פעילות עתידית, השקעות נוספות, התרחבות או צמצום חובות. על הרווחים הכלואים משולם מס חברות, שעומד השנה על 23%, אך לא מס דיווידנד.
כעת, במטרה לגרום לחברות לשלם את המיסים הגבוהים הללו, מבקשים במשרד האוצר לאלץ אותן למשוך את הרווחים. במסגרת תקציב 2025, מתוכנן חוק שיחייב חברה שלא תמשוך את רווחיה הכלואים לשלם בגינם מס בשיעור 2% בשנה, למשך כל שנה שבה הם נצברים.

