שעות ספורות לאחר סיומה הרשמי של הפסקת האש, ישראל עצרה הבוקר (ראשון) את העברת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה. על פי ההחלטה שהתקבלה בדיון לילי אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו, הסיוע יוקפא "עד להודעה חדשה". גורמים מדיניים בישראל ציינו כי ההחלטה התקבלה בתיאום עם ממשל טראמפ.
מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר כי "עם תום שלב א׳ של עסקת החטופים, ולאור סרבנות החמאס לקבל את מתווה ויטקוף להמשך השיחות – שישראל הסכימה לו – ראש הממשלה נתניהו החליט כי החל מהבוקר תיפסק כל הכנסת הסחורות והאספקה לרצועת עזה. ישראל לא תאפשר הפסקת אש ללא שחרור חטופינו. אם החמאס ימשיך בסירובו, יהיו לכך השלכות נוספות".
בכיר חמאס מחמוד מרדאווי טען כי "ישראל שוב מתנערת מההסכם וממשיכה להתחמק מיישום התחייבויותיה להפסקת האש. הדרך היחידה להשיג יציבות באזור ולהחזיר את החטופים היא להשלים את יישום ההסכם". לדבריו, חמאס לא מוכן להאריך את השלב הראשון של העסקה ודורש להתקדם לשלב הבא, הכולל משא ומתן להפסקת אש קבועה, נסיגה מלאה מהרצועה ושחרור אסירים נוספים.
שלב א' של עסקת החטופים הסתיים אתמול בחצות, כאשר לפי המתווה המקורי, ישראל הייתה אמורה להתחיל לסגת מציר פילדלפי. עם זאת, גורם מדיני הבהיר כבר בשבוע שעבר כי ישראל אינה מתכוונת לסגת מהאזור. ההחלטה עוררה תגובות חריפות בחמאס, שם טוענים כי ישראל מפרה את ההסכמות ואינה עומדת בהתחייבויותיה.
במקביל, חמאס ממשיך ללחוץ על ישראל לקבל את תנאיו. דובר הארגון, חאזם קאסם, אמר לכלי תקשורת פלסטיני: "יתר החטופים הישראלים המוחזקים בעזה לא ישוחררו – אלא בעסקת חליפין, שתהיה תוצאה של המשא ומתן על השלב השני של הסכם הפסקת האש". קאסם הדגיש כי הארכת השלב הראשון אינה מקובלת על הארגון, וכי המטרה היא להגיע להפסקת אש כוללת ולנסיגה מלאה של צה"ל מהרצועה.
המתח בשיחות מתרחש על רקע פסגת הליגה הערבית המתוכננת השבוע בקהיר, שם צפויים לדון בעתידה של רצועת עזה ביום שאחרי הלחימה. חמאס כבר העביר מסר ברור לקראת הפסגה: "היום שאחרי המלחמה יהיה פלסטיני לחלוטין. אנו מסרבים לכל שלטון שאינו פלסטיני ולנוכחות של כוחות זרים ברצועה".

