שר הביטחון לשעבר והרמטכ"ל לשעבר התייחס לדברים לריאיון לדמוקרטTV במהלכו אמר שישראל מבצעת טיהור אתני ברצועת עזה • לדבריו בצפון הרצועה מבצעים פשעי מלחמה – על כן הוא עומד מאחורי כל מה שאמר • "כל עוד הממשלה לא תיקח אחריות ותקים ועדת חקירה ממלכתית – ישראל לא תהיה דמוקרטיה", הוסיף בוגי • גלנט: "מציע ליעלון לא לבייש את עברו הביטחוני"
N12
| פורסם 01/12/24 11:21
בוגי יעלון | צילום: דמוקרט TV
שר הביטחון לשעבר, משה יעלון התייחס היום (ראשון) ברשת ב' לריאיון לדמוקרטTV במהלכו אמר שישראל מבצעת טיהור אתני ברצועת עזה. יעלון הסביר כי הוא עומד מאחורי דבריו ושהוא מדבר בשמם של מפקדים המשרתים ברצועת עזה.
שר הביטחון לשעבר גלנט תקף אותו הבוקר: דברי יעלון הם שקר המסייע לאויבנו ופוגע בישראל. צה"ל פועל בהתאם לאמות המידה הגבוהות ביותר הניתנות ליישום. מציע ליעלון לא לבייש את עברו הביטחוני, ללמוד את העובדות – לחזור בו ולהתנצל בפני לוחמי צה"ל".
הריאיון שערך אתמול עורר סערה לאחר שיעלון הביע ביקורת חריפה על השלטון ואמר: "הדרך שכרגע גוררים אותנו אליה היא לכבוש, לספח ולטהר טיהור אתני, תסתכלו על צפון הרצועה, טרנספר, תראו לזה איך שאתם רוצים ולהתיישב יישוב יהודי". לאחר מכן אמר: "יש טיהור אתני ברצועה, מנקים אותה מערבים". הבוקר הוא הוסיף שבצפון הרצועה מבצעים פשעי מלחמה ועל כן הוא עומד מאחורי מה שאמר.
שר הביטחון לשעבר אמר שחיילי צה"ל עומדים במצב בעייתי שבעקבותיו הם חשופים לתביעות בבית הדין הפלילי הבין-לאומי. "כל עוד הממשלה לא תיקח אחריות ותקים ועדת חקירה ממלכתית – ישראל לא תהיה דמוקרטיה", הסביר.
בוגי אמר כי הוא הציב מראה לקריאות שנשמעות בדבר דילול האוכלוסייה העזתית והרצון להחזיר את ההתיישבות היהודית ברצועת עזה. "אני חייב להתריע מפני מה שקורה שם. מבצעים פשעי מלחמה. שום דמוקרטיה לא הגיעה בלית הדין הפלילי בהאג". לגבי המצב בצפון הוא אמר: "לפני חודש וחצי כבר היו מפקדים שדיברו על החלטה 1559 המדברת על פירוק חיזבאללה מנשקו – זו הייתה הזדמנות היסטורית אך משיקולים אישיים פספסנו אותה".

