אילון מאסק, אחד מהאנשים העשירים בעולם ויועצו הקרוב של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, פרסם הבוקר (ראשון) בחשבון ה-X שלו שהוא תומך ביציאת ארה"ב מברית נאט"ו והאו"ם. בתגובה לכך, ערן עציון, סגן ראש המועצה לביטחון לאומי לשעבר, פירט כיצד אלו עלולים להשפיע על ישראל.
"עולם שבו ארה"ב איננה חברה באו"ם, כלומר גם לא במועצת הביטחון, הוא עולם חדש לגמרי מבחינת מצבה הבינלאומי, המדיני, הבטחוני וגם הכלכלי של ישראל.
בעולם כזה, שבו אין וטו אמריקני, יוטלו די בוודאות די מהר סנקציות קשות על ישראל, ומרחב הפעולה המדיני, הצבאי, הכלכלי והמשפטי שלה יצטמצם באופן דרסטי.
עולם שבו ארה"ב איננה חברה באו"ם, כלומר גם לא במועצת הביטחון, הוא עולם חדש לגמרי מבחינת מצבה הבינלאומי, המדיני, הבטחוני וגם הכלכלי של ישראל.
בעולם כזה, שבו אין וטו אמריקני, יוטלו די בוודאות די מהר סנקציות קשות על ישראל, ומרחב הפעולה המדיני, הצבאי, הכלכלי והמשפטי שלה יצטמצם באופן… pic.twitter.com/AY6tNCwebC
— Eran Etzion ערן עציון (@eranetzion) March 2, 2025
וכמובן, יהיו מי שיציעו שגם ישראל תעזוב את האו"ם.. וגם זה הופך לאפשרות ריאלית, בין לילה. מעולם לא התחוללו תהפוכות גדולות כל כך, רבות כל כך, מהירות כל כך, בסביבה האסטרטגית שלנו.
ומעולם לא היתה פה ממשלה כל כך בלתי כשירה, כנסת כל כך בלתי קיימת, ומוסדות מדינה כל כך מוחלשים ומורתעים, כדי להתמודד עימן".
כאמור, אילון מאסק, מייסד טסלה ו-SpacX, נחשב לאחד מהאנשים העשירים ביותר בעולם והינו יועץ קרוב של נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ. מאז החלה כהונתו של טראמפ, מאסק הראה תמיכה בעמדותיו הכלכליות והפוליטיות, במיוחד בתחום החדשנות והטכנולוגיה, והיה מעורב בשיחות ויוזמות שונות עם הממשל.

