נגיד הבנק המרכזי האיטלקי מזהיר מפני פגיעה כלכלית עקב הגירה הולכת וגוברת – 156 אלף עזבו ב-2023 בלבד. מיליון איטלקים עזבו בין 2014 ל-2023, בהם 146 אלף בוגרי אוניברסיטאות. הגורם העיקרי: השכר הריאלי שנמוך יותר מזה ששולם בשנת 2000 בעקבות האינפלציה. כיום רבע מהאוכלוסייה מעל גיל 65. התחזית עד 2040: אוכלוסיית גיל העבודה תתכווץ ב-5 מיליון והתמ"ג יירד ב-11%
Source link
