על רקע ניסיון ההפיכה שמתרחש בימים אלה בסוריה על ידי כוחות האופוזיציה, בישראל עוקבים בקשב רב אחרי הדרמה המתרחשת בחלב ובאזורים נוספים במדינה.
גורם ישראלי מסר כי: "מוקדם ולא נכון להסיק מסקנות בשלב הזה. על פניו, כאשר משטר אסד הנתמך על ידי איראנים, נמצא בסכנה, איראן בטח נכנסת לתמונה, בין היתר, באמצעות חיזבאללה – מה שנראה כדינמיקה חיובית מבחינת ישראל".
הגורם הוסיף: "יש לחיזבאללה במה להתמקד חוץ מהגבול בין לבנון לישראל – מה שמחזק את הסיכויים שהסדר הפסקת האש יתקיים, לפחות בטווח זמן קצר. לצד זאת, במדינות כמו סוריה במצב של נפילת משטר קיים תמיד קיימת סכנה של כאוס וכניסת גורמים קיצוניים, כמו, דאע"ש, שתמיד שואפים לנצל מצבים כאלה כדי להשתלט על השטח או לתת דריסת רגל. על כן, בישראל עוקבים ומוכנים לכל תרחיש".
כזכור, כוחות האופוזיציה הסוריים חדרו אתמול לעיר חלב, נקודת מפתח אסטרטגית בסוריה, בפעם הראשונה זה שמונה שנים. המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח כי במקביל ישנה נהירה המונית מחלב לכיוון הפרברים המזרחיים שלה, בהכנה לקרבות שיתקיימו בעיר.
כוחות המורדים הודיעו כי השתלטו על 14 שכונות מגורים במערב, בדרום ובמרכז העיר חלב. הצבא הרוסי הודיע כי הצטרף למאבק נגד המורדים וביצע תקיפות על קבוצות חמושות בסוריה. כחלק מהקרבות, כביש חלב־דמשק הבינלאומי נסגר לחלוטין, כביש מרכזי מאוד שמחבר את הגבול עם ירדן בדרום עם דמשק, בירתה הפוליטית של המדינה, וממשיך צפונה דרך חלב, הבירה הכלכלית והעיר השנייה בגודלה במדינה, עד לגבול עם טורקיה בצפון. במקביל המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח כי כוחות הצבא הרוסי נסוגו מכמה אזורים במחוז חמאה על רקע התקדמות המורדים.

