יו"ר המחנה הממלכתי וחבר קבינט המלחמה בני גנץ התייחס הערב (שבת) בפעם הראשונה לנאום שנשא אמש נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ואמר כי "ארה"ב הוכיחה תמיד, ומראשית המלחמה באופן מיוחד, את מחויבותה לביטחון ישראל ולהשבת החטופים. אנו מלאי הערכה לנשיא ביידן ולכל ידידינו האמריקנים על תמיכתם".
לדבריו, "אנחנו מחויבים להמשיך לקדם את המתווה להשבת חטופינו כפי שגובש על ידי צוות המשא ומתן ואושר בקבינט ניהול המלחמה פה אחד, כחלק מהשגת יעדי המלחמה כולם. לאור ההתפתחויות, יש לכנס בהקדם את קבינט המלחמה עם צוות המשא ומתן כדי לגבש צעדים להמשך".
יו"ר המחנה הממלכתי הוסיף: "אני מבקש גם הערב לחזק את משפחות החטופים ולהגיד להן, שחבריי ואני מחויבים להשבת יקיריהם, ושמטרה זו היא מחויבות מוסרית עליונה, ומטרה בקדימות מובהקת על ציר הזמן".
בתוך כך, המחנה הממלכתי תגיש מחר הצעת חוק להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאירועי 7 באוקטובר. זאת לאחר שהניסיון של גנץ לקדם דיון בעניין בממשלה נכשל. את ההצעה תגיש חה"כ אורית פרקש-הכהן.

