בכירים בארה"ב אמרו כי בממשל דנים ברצינות בקידום עסקה ישירות מול חמאס וללא ישראל • המטרה של העסקה מבחינת הממשל האמריקני: שחרור חמישה החטופים בעלי האזרחות האמריקנית שבשבי חמאס • אחד המקורות לידיעה: "האפשרות מאוד ריאלית אם השיחות הנוכחיות לעסקה ייכשלו"
ממשל ביידן שוקל להגיע לעסקת שחרור חטופים עם חמאס, ללא ישראל, אם שיחות המשא ומתן הנוכחיות לשחרור חטופים והפסקת אש ייכשלו, כך דווח היום (שני) בחדשות NBC. העסקה המתוכננת, לפי בכירים אמריקניים, תפעל לשחרור חמישה חטופים בעלי האזרחות האמריקנית שמוחזקים בידי חמאס ברצועת עזה. בשבי מוחזקות גופותיהם של עוד שלושה חטופים שנרצחו, בעלי אזרחות אמריקנית: ג'ודי ווינשטיין ז"ל, גדי חגי ז"ל ואיתי חן הי"ד.
אותם בכירים הדגישו כי משא ומתן כזה, בין ארה"ב וחמאס, לא יכלול את ישראל וינוהלו ישירות על ידי המתווכים הקטאריים. בבית הלבן סירבו להתייחס לדיווח, המבוסס על ארבעה בכירים אמריקניים בעבר ובהווה בממשל ביידן.

