על רקע יום העצירה של משפחות חטופים מחר (שלישי) ופרסום התיעוד החדש של נמרוד כהן, הקבינט לא צפוי לדון מחר בנושא החטופים בפרט ובמלחמה בעזה בכלל. על הפרק בין היתר דיון על המשך בניית גדר ההפרדה ב"קו התפר".
שרת התיישבות אורית סטרוק (הציונות הדתית) הלינה שהנושא הזה עלה ופנתה לראש הממשלה ושר הביטחון להסיר את הנושא מסדר היום, ולהעלות את נושא הריבונות.
"החלת הריבונות ביו"ש צריכה להתבצע במהלך חודש אלול, שזה עתה החל", כתבה סטרוק, המשמשת כמשקיפה בקבינט. "רק לאחר החלת הריבונות וקביעת גבולותיה הרשמיים החדשים של ישראל, ניתן יהיה לשקול האם בכלל, ובאיזה תוואי, יש לייצר אמצעי בטחון שיאפשרו הגנה מפני טרור פוטנציאלי מתושבי יו"ש הערבים. ודאי אין מקום להמשיך, ללא שום חשיבה בטחונית מעודכנת, בפרוייקט הגדר, שעלות הקמתה עצומה, ושתפריד – מכאן ואילך – בין חלקים ריבוניים של מדינת ישראל".
לאור כל זה מבקשת השרה "להוריד את הנושא מסדר היום ותחת זאת להכניס דיון על החלת הריבונות". הקבינט לא התכנס מאז אישור התוכנית החדשה לעזה ב-7 באוגוסט.
