משרד האוצר הלבנוני הודיע אתמול (שישי) כי מחלקת הנוסעים והדיוטי פרי במנהל המכס תפסה בנמל התעופה הבינלאומי של ביירות סכום של 2.5 מיליון דולר במזומן מנוסע שהגיע מטורקיה.
על פי הודעת משרד האוצר, בהוראת התובע הכללי, העצור והכספים שנתפסו יועברו למחלקת החקירות של המנהל הכללי לביטחון פנים, כך דווח בעיתון "א-נהאר". שלושה מקורות אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי הכספים שנתפסו היו בדרכם לארגון חיזבאללה. אחד המקורות הוסיף כי זו הפעם הראשונה שנתפס סכום כסף כזה שיועד לארגון.
חיזבאללה איבד חלק ניכר מכוחו הצבאי והכלכלי במהלך העימותים האחרונים עם ישראל. הארגון איבד רבים ממנהיגיו הבכירים, ובראשם מנהיג הארגון חסן נסראללה שחוסל בשנה שעברה, בנוסף לאובדן בעל ברית אזורי חשוב עם נפילת הנשיא הסורי לשעבר בשאר אל-אסד. במקביל, הוטלו על נמל התעופה הבינלאומי בביירות אמצעי בדיקה מחמירים, במיוחד על מטוסים המגיעים מאיראן.
שר החוץ, גדעון סער, האשים בחודש שעבר את טורקיה בשיתוף פעולה עם איראן בהברחת כספים לחיזבאללה. במהלך פגישה אמר סער כי מאמצי איראן להעביר כספים ללבנון כדי להחיות את כוחו ומעמדו של חיזבאללה התגברו לאחרונה, וטען כי מאמצים אלה מתבצעים דרך ערוצים שונים, בהם טורקיה ובשיתוף פעולה עמה.

