בעקבות המתיחות הביטחונית, בצה״ל החליטו היום (חמישי) על עוצר יציאות בכל היחידות הלוחמות ביבשה באוויר ובים וכן בכל מערכי ההכשרה של צה״ל.
כמו כן, שר הבריאות אוריאל בוסו קיים סדרת הערכות מצב בהשתתפות המשנה למנכ"ל המשרד ד"ר ספי מנדלוביץ' ועם מנהלי בתי חולים, מנהלי קופות החולים וראשי מערכת הבריאות.
במהלך הדיונים הציגו גורמי המקצוע לשר את ההיערכות לחירום, לרבות בנושא כוח האדם הרפואי, מצב מתחמי המיגון, מלאי חרום, הגנת הסייבר, המערכים לבריאות הנפש ודרכי הפעולה להעלאה מיידית של רמת הכוננות.
השר בוסו הנחה לשמור על דריכות מלאה, לבדוק את מוכנות כח האדם ומלאי הציוד הרפואי ולוודא שהרציפות התפקודית תימשך כסדרה במקרה של הסלמה ביטחונית נוספת בצפון. זאת תוך מזעור הפגיעה בשירותים הניתנים כעת.
כזכור, ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה נהרג בתקיפה בטהרן. ויום לפני זה חוסל פואד שוכר בביירות. אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בהצהרה תקשורתית: "ימים מאתגרים לפנינו. מאז התקיפה בבירות נשמעים איומים מכל עבר. אנחנו ערוכים לכל תרחיש, ונעמוד מלוכדים ונחושים מול כל איום. ישראל תגבה מחיר כבד מאוד על התוקפנות נגדנו מכל זירה שהיא״.

