עדכון אחרון: 31.10.2024 | 2:07
היום ה-391 למלחמה: לוחמי הימ״מ והשב״כ חיסלו אמש (רביעי) את חסאם מלאח, פעיל מרכזי בתשתית הטרור של חמאס באזור טול כרם. לפי הודעת המשטרה, הוא היה מעורב בתכנון פיגועים בטווח הזמן המיידי.
צה"ל הודיע אמש על הקמת אוגדה חדשה לאבטחת הגבול המזרחי. נוסף לכך אמר הרמטכ"ל הרצי הלוי לאנשי מילואים בצפון: "אני מבין את המחירים, משפחה, תעסוקה, העומס כאן. עכשיו צריך פתרונות". עוד אמר הלוי: "צה"ל צריך להיות גדול יותר גם בסדיר וגם במילואים, ולכן אנחנו מקימים כוחות".
מזכ"ל חיזבאללה הנכנס נעים קאסם נאם לראשונה מאז מינויו, ואיים על ראש הממשלה בנימין נתניהו. הוא התייחס לשיגור הכטב"ם לעבר ביתו של נתניהו בקיסריה ואמר: "הפעם הוא ניצל".
לוחם בגדוד רותם, חטיבת גבעתי, נפצע אתמול (רביעי) באורח קשה, בקרב בצפון רצועת עזה. לדברי דובר צה"ל הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים.
לאחר הודעת דובר צה"ל בערבית, אל"מ אביחי אדרעי, על פינוי העיר בעלבכ בבקעת הלבנון, צה"ל תקף מספר תשתיות חיזבאללה בעיר.
צה״ל מקים אוגדה חדשה בגבול המזרחי
שר הביטחון, יואב גלנט, והרמטכ״ל הרצי הלוי אישרו הקמת אוגדה מרחבית מזרחית שייעודה הגנה על גבולה המזרחי של מדינת ישראל. ההחלטה התקבלה בתום עבודת מטה שבחנה את הצרכים המבצעיים ויכולות ההגנה במרחב, בהתאם לתכנון בניין הכוח של צה״ל בראי לקחי המלחמה והערכת המצב. האוגדה תוכפף לפיקוד המרכז.
ייעוד האוגדה הוא חיזוק ההגנה במרחב הגבול, כביש 90 והיישובים, ומענה להתמודדות עם אירועי טרור והברחת אמצעי לחימה, תוך שמירה על גבול של שלום וחיזוק שיתוף הפעולה עם צבא ירדן.
לדברי הרמטכ"ל הלוי, "חיזוק ההגנה בגבולות בכלל ובגבול המזרחי בפרט, סומן כיעד לפני המלחמה, ובצל ה-7/10 והאירועים האחרונים הוא מקבל משנה תוקף. בנוסף, ישנו צורך דחוף להקמת מסגרות נוספות בסדיר ובמילואים, על מנת להקל על העומס של אנשי המילואים. נוכח כך, החלטנו על הקמת אוגדה לחיזוק ההגנה בגבול המזרחי. זוהי החלטה הכרחית נוכח האתגרים הצפויים ובהתאם לתהליכי בניין הכוח בצה"ל".

