הצעת חוק שעוסקת במתן חסינות מהעמדה לדין עבור גורמים צבאיים שמוסרים מידע סודי לראש הממשלה, שר הביטחון או שרים אחרים בתחומי אחריותם צפויה לעלות היום (ראשון) לאישור ועדת השרים לענייני חקיקה. גורמים שונים מכנים את ההצעה, שמקדמים חה"כ חנוך מילביצקי וחה"כ עמית הלוי מהליכוד – "חוק פלדשטיין".
גורמים ביטחוניים השמיעו בפני "מעריב" התנגדות חריפה לחוק וטענו: "הצעת חוק כולה היא תולדה של קונספירציה, היא מתייחסת לאירוע שלא היה – הרי נטען כי המסמך המדובר לא הגיע לידי ראש הממשלה. נתניהו לא ראה אותו".
עוד הוסיפו הגורמים הביטחוניים: "מי שמקדם חוק כזה פשוט לא מבין על מה הוא מדבר ואיך עובדת המערכת. במודיעין, בדיוק כמו בכל גוף אחר, כמו בבנק או במשטרה, יש מנגנון מסודר של העברת מידע מלמטה למעלה. יש מערכות מידע שאוספות ומסננות מודיעין, אלפי ידיעות ומסמכים, בריכה שלמה של דברים".
הגורמים המשיכו והסבירו: "יש מאה או מאתיים איש שרואים הכל. הדברים מגיעים למעלה אחרי סינון – לא בגלל הרצון של מישהו להעלים מידע, אלא לפי הערכת החשיבות. האם ועד כמה הנושא הוא קריטי לביטחון ישראל המידע הקריטי יותר לפי הקריטריונים מגיע בסופו של דבר לנציגי המודיעין בלשכות של בכירים, כולל בלשכת ראש הממשלה".
בסוף דברים אמרו: "ממליצים למקדמי החוק, במקום לעסוק בחקיקה – תקימו עוד צבא, עוד מודיעין. 'חוק פלדשטיין' הוא אבסורדי מהותית, ולא ברור לאן הוא מציע לנו להגיע".
בנוסף, ח״כ גדי איזנקוט מסר: "ועדת השרים לחקיקה תדון היום בחוק הענקת חסינות לאנשי ביטחון, על העברת מידע מודיעיני רגיש לדרג מדיני. מדובר בחוק אישי שמטרתו השקופה מתן הגנה, רטרואקטיבית, למי שניצבים כיום בפני כתבי אישום חמורים שבמרכזם הטענה לגרימת נזק בטחוני קשה לביטחון המדינה".
איזנקוט הדגיש: "אני מזהיר מפני חקיקה שתפגע בביטחון המדינה ותהרוס את יחסי הגומלין בין הדרג המדיני לבין צה״ל, השב"כ והמוסד. ללשכת ראש הממשלה, באמצעות המזכיר הצבאי ועוזרו למודיעין- ישנה גישה ישירה ובלתי אמצעית לכל החומר מודיעיני שקיים בכלל גופי האיסוף והמחקר, ללא יוצא מן הכלל. הטענות על מידור ראש הממשלה הן שקר מוחלט ומסוכן, שמנוצל לצרכים פוליטיים, באופן הפוגע באמון הציבור בצה"ל וביתר חלקי מערכת הביטחון".
"אני קורא לשרים: נהגו באחריות לאומית ואל תתנו ידכם להרס יכולות חיוניות שמטרתן הבטחת קיומה ובטחונה של מדינת ישראל", חתם איזנקוט.

