בש"ס מנסים למנות באופן תקדים שלושה מנהלים בכירים לתפקידי מפתח ברבנות הראשית, רגע לפני בחירות לרבנות הראשית שבהם יש סיכוי שיפסידו. שלושה מכרזים פורסמו במפתיע היום (רביעי) לתפקידים בכירים ברבנות והם צפויים להיסגר לפני סוף החודש, כלומר טרם הבחירות לרבנות הראשית.
כבר יותר משנה וחצי שרוב התפקידים הבכירים ברבנות הראשית אינם מאויישים, ובהם פועלים ממלאי מקום. הדבר גורם ללא מעט כאוס בתוך הרבנות, שמראש כבר תקופה ארוכה מאוד אינה יציבה במיוחד. בעבר טענו ברבנות הראשית כי בגלל המלחמה הם אינם מסוגלים לאייש את התפקידים.
במפתיע, פורסמו שלושה מכרזים לשלושה מהתפקידים הבכירים ביותר ברבנות – מנהל אגף כשרות, מנהל אגף כשרות חו"ל ושחיטה ומנהל אגף הבחינות וההסמכה. העובדה שלאחר קיפאון ארוך מאוד יצאו ברגע אחד מרכזים לשלושה תפקידים מהותיים ברבנות הראשית הרימה לא מעט גבות. במקרה של מנהל אגף הבחינות המועמד המוביל הינו גם שנוי במחלוקת, שיש לא מעט שסוברים שאינו מתאים להמשיך לעבוד במשרד ממשלתי כלל.
מבחינה של המכרזים עולה כי היום האחרון להגשת המועמדות הינה בסוף חודש אוגוסט. כלומר, באמצע החודש יוצאים שלושה מכרזים בכירים ביותר, והגשת המועמדות הינה בתוך כשבועיים בלבד – לפני הבחירות לרבנות הראשית.
בכירים ברבנות מעריכים כי לא מן הנמנע שמדובר בניסיון מחטף, לקראת הפסד אפשרי ברבנות הראשית. לראשונה מזה שנים רבות יש למועמד דתי לאומי אפשרות לגבש רוב בגוף הבוחר, ועל כן ייתכן מאוד כי המגזר הדתי הוא שיעמיד לבסוף רב ראשי לאחר הבחירות. לכן, הצבת מנהלים בכירים במחלקות השונות כעת תאפשר שליטה מיטבית של ש"ס ברבנות – גם במקרה של הפסד.

