מטה משפחות החטופים פרסם הערב (שבת) הודעה חריגה אחרי שצה"ל הודיע שאיתר גופות ברצועה. המטה האשים את נתניהו בהפקרת החטופים, ואמר כי החל ממחר "המדינה תרעד ועל הציבור להיערך לכך.
"נתניהו הפקיר את החטופים, זו כעת עובדה", נמסר ממטה משפחות החטופים. "החל ממחר המדינה תרעד. אנחנו קוראים לציבור להיערך. עוצרים את המדינה. *נגמרה ההפקרה!* הודעות נוספות ומפורטות יותר יועברו בשעות הבוקר".
גם ראש מפלגת הדמוקרטים, יאיר גולן, הגיב להודעת צה"ל: "היה ויגיעו בשורות איוב, נתניהו לא יוכל להתחבא פעם נוספת מאחורי גבו של דובר צה"ל. אני דורש מנתניהו: האיש שהפקיר הוא גם האיש שיודיע, לא תחמוק מהבשורה, לא תחמוק מאשמה".
גיל דיקמן, בן דודה של החטופה כרמל גת, אמר בריאיון לחדשות 12: "החשש מאוד גדול, שהפחדים הכי גדולים שלנו הולכים להתגשם. ראינו את זה קורה, הזהרנו שאם לא יחזירו אותם – חטופים ייהרגו ולמרות זאת התקבלה החלטה נגד העסקה. לא יודע במי מדובר, אבל כל שם של חטוף שזה לא יהיה – זה נורא ואיום".

