ישראל שחררה הבוקר (שני) מהכלא את מוחמד אבו סלמיה, מנהל בית החולים שיפא, יחד עם 54 עצורים נוספים מרצועת עזה. אבו סלימה נעצר בחודש נובמבר 2023, לפני כ-8 חודשים, בדרכו דרומה במסדרון ההומניטרי. לפי צה"ל והשב"כ אבו סלמיה נעצר לאחר שנחשפו עדויות רבות לכך שבית החולים, תחת ניהלו הישיר, שימש כמפקדה של חמאס.
בהקלטה שפורסמה לאחר שחרורו, נשמע אבו סלמיה אומר כי "המצב בכלא טרגי מאוד. חייבת להיות מילה נחרצת מההתנגדות העם הערבי למען חופש האסירים". עם מעצרו הדגישו במערכת הביטחון כי ההחלטה בנוגע להמשך החזקתו תתקבל בהתאם לממצאי החקירה ולמעורבות מנהל בית החולים בפעילות טרור.
מנהל ביה"ח שיפא, מוחמד אבו סלמיה
לצד שחרורו, נשמעה ביקורת חריפה על ההחלטה לשחררו – הן ברשתות החברתיות והן במערכת הפוליטית. השר עמיחי שיקלי למשל פרסם את ההודעה על שחררו של מנהל בית החולים – ופנה לשר הביטחון. "אפשר לקבל הבהרה יואב גלנט", כתב. "למה האיש הזה, שבבית החולים שלו רצחו לנו חטופים ופעלה מפקדת חמאס – משוחרר?"
גם יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, כתב בתגובה לשחרורו של מנהל בית החולים שיפא: "נוכחנו לגלות שמנהל בית החולים שיפא הוא לא דוקטור, הוא דוקטור מנגלה. ההחלטה לשחררו היא הפקרה מוסרית, ביטחונית וערכית".
"חמאס ניצל משאבים רבים, בהם חשמל, על מנת לתחזק את מערכת המנהור שבנה מתחת לבית החולים", נכתב בהודעה של כוחות הביטחון לאחר מעצרו – לפני כשבעה חודשים. "חמאס אחסן אמצעי לחימה רבים בבית החולים ובסביבתו. מעבר לכך, לאחר הטבח שביצעו, הארגון השתמש בבית החולים כמקלט עבור מחבליו ואף לקח לשם חטופים ישראלים".

