שני פיגועים אירעו אמש (שישי) בגוש עציון, כאשר לוחמי אש מתחנה אזורית יהודה פעלו בשתי הזירות. האירוע הראשון התרחש מעט אחרי השעה 23:21 בצומת גוש עציון, כאשר מכונית תופת התפוצצה בשטח תחנת דלק. לוחמי האש, שמעו את הפיצוץ וחשו בהדף מתחנתם הסמוכה והגיעו לזירה. "המשכנו בפעולות הכיבוי עקב החשש לתחמושת נוספת ברכב שעלולה הייתה לסכן את כוחות הביטחון," אמר גורם בכיר בכיבוי האש.
הגבורה שמנעה אסון: מאבטח עצר חדירת מחבל – וירה על המכונית שהתפוצצה
בעוד הצוותים עסוקים באירוע הראשון, התקבל דיווח על שריפת רכב נוספת ביישוב כרמי צור. צוותים נוספים הוזנקו למקום, שם מצאו שני רכבים בוערים – האחד של מחבלים שניסו לחדור ליישוב, והשני של סייר היישוב שמנע את הכניסה. הרכב השני היה מלא בתחמושת, מה שהציב אתגר נוסף בפני הלוחמים.
סגן טפסר תמיר ארז, מפקד תחנה אזורית יהודה, התייחס לאירועים: "במהלך חודשי המלחמה, ואף קודם לכן, טיפלנו באירועי פח"ע במרחב התחנה. אירועים כמו שחווינו אמש הם עליית מדרגה, ומחזירים אותנו לסבבי הסלמה שהיו בשנים עברו."
ארז הדגיש את מוכנות הכוחות: "לוחמי האש דרוכים ומוכנים לתת מענה מהיר ומציל חיים לכל אירוע שלהם יידרשו, זאת בשילוב כוחות עם צה"ל, משטרת ישראל וכלל הגופים החבירים".
זאת לאחר שהתקבל דיווח על חשוד שפתח בירי בתוך היישוב והופעל נוהל "אביר לילה ג'". סביב השעה שבע בבוקר, התקבלה הודעה בצבא שהאירוע הסתיים. התבצע תחקור על האירוע של המפקדים בשטח עם מח"ט עציון אל"ם גל ריץ', שנפצע קל בידו וטופל על ידי גורמי רפואה.

