רואים בצילום כאן את הבחור הגבוה עם הזקן הצבעוני? זהו גדעון, בן דודה של קייטי גריימס, מהשחייניות הטובות בעולם. היא רק בת 18, ואתמול זכתה במדליית כסף באולימפיאדה. לידו עומדים הדודים והדודות של קייטי. ומשמאל, כמובן, הוריה – שרי וכריסטיאן, שנוסעים אחרי הבת שלהם לכל מקום בעולם.
"אפילו התכוונו להגיע לאילת בשנה שעברה", סיפר לי אתמול כריסטיאן בעודנו צועדים לקראת הבריכה הנפלאה בלה דפאנס שבצפון פריז. "כבר היו לנו תוכניות, אבל לצערנו שלושה שבועות לפני התחרות פרצה המלחמה. בטח שהיינו באים, זו ארץ הקודש, היינו חייבים לבקר בה".
לפני שלוש שנים, בגיל 15 בלבד, גריימס היתה השחיינית הצעירה ביותר במשלחת האמריקנית למשחקים האולימפיים בטוקיו, אבל החמיצה בהם את מדליית הארד, ממש בקצת. מאז הספיקה לזכות בשלוש מדליות כסף ועוד אחת מארד באליפויות עולם.
בבריכה כבר בחמש בבוקר
"הבת שלנו הקדישה את חייה לשחייה", אמר לי כריסטיאן לפני שהגענו לאולם. "אנחנו מגיעים מלאס וגאס, עיר עם יותר מ־600 אלף תושבים, שיש בה אולי שש בריכות אולימפיות באורך 50 מטר. באינדיאנפוליס, למשל, שם ממש משוגעים לשחייה, יש 40-50 בריכות במרחק של כמה מיילים. אז הבת שלנו התאמנה בבריכות קהילתיות משותפות, וכדי להגיע למעמד של אלופה היא היתה קמה ב־03:50 לפנות בוקר על מנת להגיע בחמש בבוקר לבריכה ולהתייצב בזמן לבית הספר. עד כדי כך אני גאה בה".
גדעון, המזוקן הצבעוני, שהגיע בכלל מיוטה כדי לתמוך בבת דודתו, הניח יד על כתף האב. "כולנו כאן 'טים קייטי'", הבהיר וכל המשפחה הרעישה בעזרים הטקטיים שהביאה כדי להבהיר במי מומלץ לתמוך.
קייטי היתה אמורה לפגוש אתמול בערב, בגמר המשחה ל־400 מטר מעורב אישי, את אנסטסיה גורבנקו, השחיינית הישראלית מהבכירות בעולם, אבל גורבנקו סיימה שישית במקצה המוקדמות ונשרה. גריימס ומשפחתה המשיכו בתקווה להביא מדליה אולימפית לבית בווגאס. "תזכור את השם, זו הבת שלי", כריסטיאן ביקש.

