חשד לאנטישמיות במערכת החינוך בצרפת: 15 תלמידים מבית הספר היהודי "יבנה" ברובע ה-13 של פריז, טוענים כי זכו ליחס מזלזל והוכשלו בכוונה, זאת לאחר שנבחנו במבחן בעל פה במסגרת בחינות הגמר, המקבילה הצרפתית של מבחני הבגרות.
התלמידים נבחנו בבית הספר "שארל דה פוקו" ברובע ה-18 של הבירה הצרפתית וטענו כי האווירה הייתה "מתוחה" במהלך המבחן וכי הם חשו שמזלזלים בהם. לטענת העיתון הצרפתי "לה פיגארו", הציונים של התלמידים כולם נעו בין 4 ל-8 מתוך 20, סטטיסטיקה חריגה לבית הספר היוקרתי שתלמידיו נחשבים מהטובים בצרפת.
ה-15 נבחנו בבחינה מורחבת במקצועות המדעיים וניצבו בפני פנאל של שופטים מבית הספר בו נבחנו. מבית הספר נמסר: "השנה, בית הספר קיבל התרעה מההורים על גישה אגרסיבית במיוחד מצד חבר הבוחנים כאשר ילדיהם נבחנו. אחד המורים שלנו שנכח במקום הבחינה סיפר על שיחות רוויות בסטיגמות כלפי התלמידים מבית הספר 'יבנה' בחדר המורים". עוד נכתב כי חלק מהבוחנים העירו על לבושם של תלמידי התיכון היהודי.
הודעת בית הספר מחזקת את ההשערה כי הסיבה ליחס המשפיל לו זכו התלמידים נוסע מאנטישמיות כלפי תלמידי בית הספר היהודי. עוד דיווח פיגארו כי הבוחנים יכלו לדעת היטב על זהותם של התלמידים מבית הספר. מקור סיפר ל"לה פיגארו" כי למערכת החינוך חסרים פרטים על המקרה. "אסור לזלזל בחשיבות של החשש מאפליית תלמידים יהודים", אמר המקור במשרד החינוך לעיתון.
שרת החינוך של צרפת, ניקול בלובה, כתבה ברשת החברתית איקס: "אם הטענות יוכחו כנכונות, זה יהיה מקרה בלתי נסבל בבתי הספר שלנו. אנחנו נפתח בחקירה ולא נשקוט עד שנגיע לחקר האמת". בתוך כך ,סקר שפורסם היום על ידי ארגון זכויות האדם של האיחוד האירופי, 96 אחוזים מיהודי היבשת חוו אנטישמיות בשלב כלשהו בשנה החולפת.

